Inlägg från: Gyöngyöm81 |Visa alla inlägg
  • Gyöngyöm81

Kan man känna av en graviditet två dygn efter befruktning?

Redan från befruktningen kan man bli tex. lätt illamående, trött osv, dessa KAN vara kroppsliga signaler, det beror på hur pass känslig man är för hormoner.För de produceras från första ögonblicket.Man bortförklarar det dock ofta med typ förkylnings osv.
    Man KAN få en känsla av att något har hänt...jag är levande bevis på det, hade ingen aning om när äl var, grav var inte direkt planerad heller, men helt plötsligt på en förmiddag kände jag att NU har det hänt nåt, jag blev på jättebra humör utan att veta orsaken och detta höll i sig länge, och mycket riktigt...några veckor senare såg jag plusset!
    Vanligtvis tar det ca 3 dygn för ägget att varndra ner till livmodern och där rullar det runt ett tag innan det fäster.Detta är lite olika från person till person men oftast tar det ca en vecka (6-10 dagar) för ägget att fästa efter befr.
    Har du nån känsla eller varför undrar du ts?

• Gyöngyöm81
    Hallonröd skrev 2009-12-27 20:15:06 följande:
    Nej det tar ca. 7-10 dagar för ägget att vandra ned i livmodern, visst kan det för någon enstaka gå lite snabbare men tre dygn låter inte troligt...
    Jag tror inte du har rätt...för det befruktade ägget tar ca 3 dygn att vandra ner till livmodern och där söker det ett bra ställe att fästa sig, vilket kan ta ytterligare några dygn, om det nu får fäste öht. så 7-10(ibland tom upp till 12!) dagar tar det från befr till fästning, det är då många får sk nidationsblödning och vissa tror att mensen kommit för tidigt.
    Men jag tänker inte diskutera detta mer, jag har nog läst ganska många böcker och sett filmer så jag känner mig rätt säker på detta.
  • Gyöngyöm81

Hallonröd:oavsett hur lång tid det tar för ägget att vandra och söka fäste, så brukar det ta ca 6-12 dagar för det befr ägget att fästa vid livmodern, alltså kan ta 6 dagar alltsammans och kan ta tom.12 dagar också.

många järn i elden: molvärk, trötthet, illamående, även humörsvängningar är vanliga vid både äl, pms och tidig grav...vi eller åtminstone du borde veta då var i cykeln du är för tillfället och hur du brukar känna då...
    Men jag önskar dig lycka till!

Svar på tråden Kan man känna av en graviditet två dygn efter befruktning?