• ewaulrica

konstig mens efter x?

Jag opererades för snart 6 veckor sedan, dock tog de bort rubbet inklusive vänster äggledare på mig. Jag fick min mens för en vecka sedan.. Den var rejäl och med jättemycket livmoderslemhinna och koagler... Ont hade jag också. Nu vet jag inte hur det brukar vara när kroppen tar hand om ett X av sig självt, men det låter ju lite mysko, den blödningen du har haft? Jag hade några hattiga blödningar efter X:et också, mer vattniga som du berättat om, och jag antar att det blir kanske lite så när hormonerna går ur kroppen.

Jag fick beskedet om att jag skulle kunna börja försöka lite försiktigt 2 månader efter op, och eftersom jag opererarades i mitten av nov så har vi bestämt att vi ska försöka igen vid nästa ägglossning. Egentligen så tror jag att de vill att man ska vänta bara för att kroppen ska få komma igång med menscykel osv, för att det ska bli lättare för kroppen att få behålla det, för att kroppen ska bli stark och "normal" igen. 3 månader tror jag att de säger minst, när det gäller de som fått cellgifter, men det har ju varken du eller jag? Jag litar på min kropp, när jag KAN bli gravid igen så tror jag kroppen fixar det.. Har du inte varit på återbesök? Vad har de sagt om hur din äggledare ser ut? Du borde ju kunna få en spolning så att det inte finns risk för att ett ägg fastnar på samma ställe igen, det är rätt så vanligt nämligen. X:et i sig påverkar inte fertiliteten, det är ju bara ägget som inte kommit igenom äggledaren... Du borde kunna få en utredning på vad som orsakade X:et och om du talar om att du vill bli gravid igen så tycker inte jag att du ska behöva riskera något.

Svar på tråden konstig mens efter x?