Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Vi på CvL fortsättningen

Cahela skrev 2010-01-09 09:18:01 följande:
    Jag tog första sprutan igår kväll så nu är IVF nr 2 på G.
    Härligt!!! Håller tummar för att allt går toppen denna gång!!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • ProPPens
    Cahela skrev 2010-01-21 15:35:31 följande:
    Vet ni, jag funderade idag på vad H sa igår och jag fick inte ihop det med datum. Nu är det så att jag ska få börja spruta nästa mens efter den här vilket är om ca 6 veckor!! Tjoho, inte 10 veckor! Känns som ett bra besked idag....så har jag tur är jag på igen om en snar framtid.
    Så skönt mitt i allt!!! Hoppas menopur passar dig bättre! Om jag inte är helt galet ute tror jag några Vispare använt det?!
    Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • ProPPens
    Cahela skrev 2010-01-21 16:49:59 följande:
    proppens: Ja, kanske är så. Tycker alla Vispare är gravida nu om de inte redan fått barn nr 2? Undrar hur jag kunde hamna så på efterkälken?
    Jadu, de flesta har väl fått nr2... Är väl en gravid o en på förlossningen just nu... Är ganska osynlig i den tråden för tillfället då jag känner mig lite på efterkälken jag med! Fast jag är oerhört tacksam för dottern, så är det jobbigt när de flesta fixat tvåan hemma... Är den enda av oss som kommer behöva göra nytt ivf för ev syskon o det känns väldigt jobbigt!
    Men vi får aldrig ge upp, för nog ska vi lyckas eller hur?!
  • ProPPens
    Cahela skrev 2010-01-24 09:58:11 följande:
    ProPpens: nä det stämmer inte. Matti gjorde FET för sin nr 2 likaså Maxie. Jag vet att Jamis är på förlossningen, hon skrev det på fejjan igår och ungen borde vara ute nu. Du vet att Hulda är gravid?
    Men det jag menade är att ingen av de andra behövt göra fulla ivf... Jag har ju inget mera kvar i frysen efter de två FET vi gjort. Även Zynk gjorde FET, fem om jag inte minns fel, så visst är det några som behövt göra mer än bara hemma jobb...  Nåja, det spelar inte så stor roll kanske. Men för mig känns det jobbigt även om jag förstår att du säkerligen känner att jag har ju ändå ett barn. Och det är jag väl medveten om men det gör inte längtan efter en till mindre.
    Jams bebis är inte ute än utan ev blir det snitt om inte dagens igångsättning får fart på det.
    Att Hulda var gravid visste jag inte.
  • ProPPens
    Dahlia79 skrev 2010-04-11 21:22:30 följande:
    Hej på er alla Jag har vart i tråden för länge sen och är nu tillbaka! Blev ju gravid förra året på vårt sjunde ivf som var syskonförsök. Den 7 februari fick vi en son, Elias. Men han föddes förtidigt och dog vid förlossningen Men vi ger inte upp kampen om syskon! Imorgon startar vi upp med vårt 8:e ivf. Det blir långa metoden denna gång. En del känner jag igen sen tidigare men några är nya ser jag. Hette förresten bara Dahlia förut men har bytt nick till Dahlia79 nu. Lär väl ganska snart komma ikapp vart alla är i behandlingarna..
    Vet inte om du känner igen mig?! Men jag har haft dig i min adressbok, sen HK-tiden. Såg för ett tag sedan att det stod du inte fanns kvar här längre o har sen dess funderat på vad som hänt... Nu vet jag o jag kan inte annat än säga att jag lider så med er!!!! Hur kan livet vara så orättvist???? Sänder massa med tankar o kramar till er!!!
  • ProPPens
    myran6801 skrev 2010-07-02 09:29:53 följande:
    Har en fråga tjejer, jag hämtade ut mitt spray igår eftersom jag är på landet tills spraystart och jag ville inte riskera att apoteket inte har den inne när jag är tbx. På infolappen från CvL står att man ska förvara alla mediciner i kylskåpsdörren. Så jag ställde sprayen där. Men nu i efterhand undrar jag om jag gjorde fel för på förpackningen stod det "förvaras i rumstemp, ej över 25 grader, får ej frysas". Tror ni det är OK att de står där i kylskåpsdörren?????

Många stora grattiskramar till er som fått Plus.
    Gör som Embla säger NJUT, det är ni alla värda!!!!!

Soligiga hälsningar Myran
    Går inte på CvL men läser här ändå... Min gyn sa åt mig att förvara min spray i kylen hela tiden nu när det är så varmt. Den blir förstörd om den blir varmare än 25gr och han sa att det är vanligt nu under sommaren att man ser sämre resultat pga att man förvarat den för varmt. Han sa att jag skulle skaffa en kylväska om jag inte har tillgång till kylskåp under en längre stund. Är det typ 20gr ute så blir det lätt 25 eller mer inne...
    Så här står på fass: Förvara flaskan stående vid högst 25oC. Flaskan förvaras i ytterkartongen. Får ej frysas.
    Vet inte om det är samma spray du ska använda men jag ska ha Synarela.
  • ProPPens
    Fjällsippan skrev 2011-03-20 21:41:33 följande:
    Tack för svar, Poussin . Jag kikade just in på ul.se och det verkar ta runt 10 minuter. Jag ska dit för FET imorgon, ska vara där 14.45.
    Lycka till!!!
  • ProPPens
    Cahela skrev 2011-04-03 17:23:03 följande:
    Hej tjejer, vet ni vad?
    Jag har testat PLUS IDAG!!!!
    Åhhh herrejösses nu börjar jag gråta av glädje för er!!!! Så himla många grattis att det inte finns några kvar!!! Massor av kramar till dig min vän, min GRAVIDA vän!!!
  • ProPPens
    Cahela skrev 2011-04-03 20:00:02 följande:
    Dahlia: Tack snälla du, jag vet att du precis som ProPPens vet hur jag har kämpat och slitit i alla år! Jag ska lägga till dig på min sida så du kommer in.

Anlo: Tack så mycket, nu är det min tur!!!

Myranvänen, du är gullig du!! Hur är det med dig?

Själv har jag åkt till apoteket och köpt ett gravtest och gjort det och det stod gravid 2-3 på. Min man frågade om siffrorna stod för antalet barn vilket jag tyckte var lite roligt:) Nu har jag gjort två gravtest, klinikens och apotekets så det måste vara så att jag är gravid.
    Jag försökte också komma in hos dig...

Klart du är gravid, men jag förstår att du gör flera test!! Det gjorde jag också och det har nog många av oss gjort... Vad gulligt att han trodde det kunde vara antalet barn!!!
    Grattis igen!!!
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen