myran6801 skrev 2010-07-02 09:29:53 följande:
Har en fråga tjejer, jag hämtade ut mitt spray igår eftersom jag är på landet tills spraystart och jag ville inte riskera att apoteket inte har den inne när jag är tbx. På infolappen från CvL står att man ska förvara alla mediciner i kylskåpsdörren. Så jag ställde sprayen där. Men nu i efterhand undrar jag om jag gjorde fel för på förpackningen stod det "förvaras i rumstemp, ej över 25 grader, får ej frysas". Tror ni det är OK att de står där i kylskåpsdörren?????
Många stora grattiskramar till er som fått

.
Gör som Embla säger NJUT, det är ni alla värda!!!!!

iga hälsningar Myran
Går inte på CvL men läser här ändå... Min gyn sa åt mig att förvara min spray i kylen hela tiden nu när det är så varmt. Den blir förstörd om den blir varmare än 25gr och han sa att det är vanligt nu under sommaren att man ser sämre resultat pga att man förvarat den för varmt. Han sa att jag skulle skaffa en kylväska om jag inte har tillgång till kylskåp under en längre stund. Är det typ 20gr ute så blir det lätt 25 eller mer inne...
Så här står på fass: Förvara flaskan stående vid högst 25oC. Flaskan förvaras i ytterkartongen. Får ej frysas.
Vet inte om det är samma spray du ska använda men jag ska ha Synarela.