Inlägg från: Dahlia79 |Visa alla inlägg
  • Dahlia79

Vi på CvL fortsättningen

Hej på er alla

Jag har vart i tråden för länge sen och är nu tillbaka!

Blev ju gravid förra året på vårt sjunde ivf som var syskonförsök.
    Den 7 februari fick vi en son, Elias. Men han föddes förtidigt och dog vid förlossningen

Men vi ger inte upp kampen om syskon! Imorgon startar vi upp med vårt 8:e ivf. Det blir långa metoden denna gång.

En del känner jag igen sen tidigare men några är nya ser jag.
    Hette förresten bara Dahlia förut men har bytt nick till Dahlia79 nu.

Lär väl ganska snart komma ikapp vart alla är i behandlingarna..

• Dahlia79
    ProPPens skrev 2010-04-11 21:41:28 följande:
    Vet inte om du känner igen mig?! Men jag har haft dig i min adressbok, sen HK-tiden. Såg för ett tag sedan att det stod du inte fanns kvar här längre o har sen dess funderat på vad som hänt... Nu vet jag o jag kan inte annat än säga att jag lider så med er!!!! Hur kan livet vara så orättvist???? Sänder massa med tankar o kramar till er!!!
    Jo, klart jag minns dig
    Oj, tänk HK- tråden.. Det var länge sen det!
    Men kanske du kan lägga till mitt nya nick i din adressbok.
  • Dahlia79

Piken- Kul att man inte är bortglömd då
    Men jag har svårt själv att se att jag inger så mycket hopp.. Allt skiter sig ju bara hela tiden känns det som. Nu går vi in på vårt 8:e färska ivf så det känns ganska hopplöst.

Embla- Tack
    Hur går det för dig?

Susie- Tack

myran- Jag kan hålla med om att ruvartiden är hemsk. Nästan den värsta delen i hela ivf- behandlingen.
    Härligt att du har så bra värden! Att de säger så måste innebära att ni har bra chanser.

Äggkvaliten är ju den som är viktig. Tyvärr verkar jag ha blivit född med urkassa ägg

Är det nån här som funderat på äggdonation? Jag har nu börjat kolla på det alternativet och såg då att Falun håller på med donation. Trodde inte att några privata gjorde det i sverige.
    Jag börjar så smått inse att vi inte kan göra hur många ivf som helst och då har tanken på donation börjat snurra i mitt huvud.

Hur är det med Synarelan? Hade lagt det helt åt sidan och har glömt om det är viktigt att det går exakt 12h emellan sprayningarna eller om det viktiga bara är morgon och kväll...

• Dahlia79

pp08- Härligt att ni har tvåsom väntar på er i frysen
    Vår lilla Elias föddes 4 månader förtidigt. Men tydligen verkar jag vara sån som får tidiga barn
    Min dotter är 2 månader tidig och vår andra son är 1 månad tidig...

Så nu vill inte Linné längre sätta in två embryn som de gjort förut på mig eftersom risken för förtidig födsel är så stor.
    Om jag ens blir gravid igen...... Känns ju ganska hopplöst!

När tänkte ni starta med sysknförsök? Måste du ha slutat amma helt då?

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Ja det har/ är hemskt... Man trodde ju att när man passerat den magiska vecka 12 så kommer allt gå bra. Men där hade jag fel...

Embla- Vad bra, då tar jag nog den också när jag vaknar och när jag går och lägger mig så slipper man passa tider som man ändå missar då o då.
    När Elias blev till så fick vi fem till frysen så de ligger och väntar. Men vi ville köra ett färskt först eftersom det ändå ingår i vårt 3-pack.

Vad trist att det int eblivit nå plus än Och att dessutom behöva avbyta det tredje.
    Men snart är du på g igen.
    När blir det beräknat äggplock?

Jag har beräknat äp vecka 20 som det ser ut nu.

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Haha, skrattar lite för mig själv för nu måste jag ju erkänna
    Mycket brukar jag ha koll på med när det gäller träning och jag helt off *skäms nästan lite*.
    Jag tränar inte själv så jag vet inte. Men inte ska väl det vara farligt? Det sägs ju att man ska leva som vanligt.
    Men är man orolig att det kan ta skada så ska man nog inte göra det just för sin egen skull. Men ring Linné och kolla med dem.

Duktig du är som styrketränar tre ggr i veckan. Smitta lite sånna baciller till mig med!

Men nu när det är fint väder är jag faktiskt ganska duktig på att ta lååånga promenader

• Dahlia79

Djurgårdsrutan- Åh tack, ska försöka aktivera träningsbacillerna också :D

Embla- Åh vad kul, då går vi på de tunga grejerna ihop då
    Hihi.. Vad kul, då vet jag en till.. Jag e lite nyfiken av mig..

• Dahlia79

Smassk- Nä det är ju många som inte gillar sprayen. Själv klarar jag mig ganska bra från bivärkningar på just den.
    Spännande att vi är tre stycken som är beräknade för plock samma vecka

Visst är det härligt när solen skiner! Äntligen lite ljus och värme..

• Dahlia79

pp08- Det där med att man har mer prolaktin fick jag veta när vi startade efter att våran Eddie föddes. Vi startade när han bara var 4 mån.
    Men vad prolaktinet "ställde till med" hade jag ingen aning om. Intressant!
    Så lutealfasen blir alltså kortare då.. Hur lång tid efter amningstop har man ett förhöjt prolaktinvärde?

• Dahlia79

Marvin- Jobbigt att du har bivärkningar av sprayen. Själv klarar jag mig ganska bra från bivärkningar av just sprayen. Det enda är att den smakar förbaskat illa.
    Men det verkar vara mer vanligt än ovanligt att man har bivärkningar av just sprayen. Fast som jag förstått det på de som har mycket bivärkningar så brukar det lätta lite när man börjar med FSH injektioner.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen