• pp08

Vi på CvL fortsättningen

Torjven: tack
    Det andra ägget var också moget men ej befruktat. Detta guldägg fick faktiskt bättre poäng än tvillingäggen jag fick förra gången återförd.
    Annars "brukar" mina ägg vara 9-10 poängare. Nu fanns det inget annat att välja men bättre än så här kan det nästan inte vara efter 2 dagar!!

♀ 090619
  • pp08

Känner mig förkyld (hosta som ibland är slemmig och ibland rethosta), samt snor som sitter "djupt" och kommer ut i omgånger.

Kan inte ta en "dunderkur" just nu under ruvningen. Vad kan hjälpa (förutom fishermans friend, te med honung, vitaminer i frukt  o grönsaker etc.etc.)

♀ 090619
  • pp08

Tokförkyld. Dricker te. Äter halstabletter. Använder salt nässpray bara ngn enstaka alvedon när det behövs. Annars försöker jag utan (host) medicin och andra naturläkemedel som jag skulle använda i vanliga fall.

RD3 och redan biverkningar fr progesteronet: drar och sticker i magen (kan ju också vara de "sena" äggblåsorna som fanns men inte plockades och inte har tillbaka bildades),

♀ 090619
  • pp08

Tror det har varit uppe tidigare men:  när tror man att ett 2-dagars embryo fäster? Och när "borde" det fästa senast?

Brukar ibland ha korta menscykler ca 25 dagar. senaste mensen var dock enbart 3v. cykeln. Jag hoppas att progesteronet har effekt så att iaf mensen inte kommer för tidigt.

Idag RD5.

♀ 090619
  • pp08

Tagvilloxå: välkommen hit.

även vi gjorde landstingsförsök (via sörmland) på CVL, då gällde 3 försök. ÄP och ET på CVL. Jag blev gravid på 3e försöket. Sedan var det dags för syskonförsök (får man ju inte betalt av landsting) och vi valde att fortsätta hos CVL privat. Det blev först ett FET (fryst embryo fr 3e försöket) och 2 fulla IVF. Jag plussade vid IVF "5" (andra i syskonförsök) men blev MF ganska snabbt. Nu har vi gjort vårt 6e IVF och jag gjorde ET förra veckan så nu har jag lite mer än 1 vecka kvar innan jag kan testa.

♀ 090619
  • pp08

Nu börjar värsta veckan i ruvartiden. Idag RD8.

Börja känna lite av PMS. Imorse kallsvettig (ingen feber) innan jag skulle med dottern till dagis,och innan lunch jättehungrig, efter lunch knäsvag när jag gick uppför trappan. Bieffekter av förkylningen, progesteron eller graviditet?

Jag vet att jag började känna likadant vid min förra graviditet mellan RD 8 och 10  och även när jag plussade tidigare i år.  Jag brukar inte ha sådana tidiga PMS besvär men det kan ju bero på progesteronet.. det som är läskigt är att utan progesteron ska jag ha BIM nu i helgen. Så håll tummarna att det INTE är mensen som är på gång eftersom nu också kraftig molvärk har gjort listan komplett. Dock är analysen På toapappret fortfarande OK, crinoneresterna helt vita. De två gångerna jag plussade kom ju som sagt symptomerna RD8-10, höll i sig någon dag och försvann igen.

Har varit förkyld sedan ET och den senaste vecka ju jättemycket; ibland hostar jag så mycket att jag kissar på mig, snyter mig så jag tror att halva hjärnan har kommit ut.

♀ 090619
  • pp08

nää poussin.  Vad tråkigt.. Hade ju hoppats på dig!!! Kram

♀ 090619
  • pp08

Och så har mensen kommit. Inte helt oväntat. Ett streck har inte heller dykt upp på testet, så det är verkligen kört. En liten blödning startade på RD12 och dagen efter började mycket komma.

♀ 090619
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen