Inlägg från: tjorven01 |Visa alla inlägg
  • tjorven01

Vi på CvL fortsättningen

Piken
    Har hört av läkare på KI att naturlig cykel är att föredra om man har ÄL min kom dock inte förrän på dag 20 det brukar vara så
    Har läst att det enligt kinesisk TCM kan innebära för låga östrogennivåer nåja vad vet jag
    Själva är vi ju oxå oförklarligt barnlösa här i Sverige men har gjort vidare utredning i England som säger att det är mitt immunförsvar som angriper embryona
    Ja inte vet jag lyckas det så kan vi ju inte veta heller om det var slumpen eller immunbeh nåja två veckor kvar brukar alltid vara kört redan efter 10 dagar men hoppas att tant röd håller sig borta denna gång
    Hur som helst lycka till
    Hoppas din cykel sköter sig denna gång
    Kram

• tjorven01

Ullis
    Jag har alltid haft bra Amh värde men är trots det svårstimulerad och har krävt en högre dos typ 300 puregon
    Skillnaden för mig när vi bytte från långa till korta metoden var avsevärt finare embryon och tom till frysen slump????alla är vi ju olika men de säger generellt att gravfrekvensen är bättre med långa vad vet jag???
    Hoppas migränen ger sig av fort som attan

Ja Curly
    Hoppas verkligen på dina vibbar
    Vi tar en dag i taget men vi är luttrade
    Kram

• tjorven01

Tack fina Susie
    Ja hoppet lever och vi tar en dag i taget
    Hoppas alla tummar kan hjälpa mig denna gång
    Kram

• tjorven01

Hej alla fina

Här mår vi bara bra
    Tar dagarna som de kommer är precis hemkommen efter en skön promenad i solen
    Jobbar väldigt lite för tillfället mest em kväll tre dagar i veckan så resten av tiden går åt till att försöka må bra.
    Bokade precis en resa hem till la Familia nästa helg och kom på att jag förmodligen kommer att få min mens när jag är där men ville inte låta det stoppa mig från att räffa mina underbara brorsbarn tvillingar på 3 år och en på 7.
    De är bedårande
    Känner ingenting alls i magen annat än att jag blir lite risig av proggisarna
    Fick byta bort crinonen och ta de andra bakvägen eftersom det blir för kladdigt att ta dem som vanligt (ursäkta detaljerna men ni förstår vad jag menar hoppas jag)
    Oddvar menade att jag även skulle fortsätta med dem minst två veckor om det sedan blev plus eftersom min lutealfas annars är väldigt kort 10dagar efter utslag på stickan. Min ÄL kommer dessutom oxå rätt sent ca dag20-21 hmmm och det här har fått mig att fundera litegrann.

Enligt TCM om man nu tror på det så innebär ÄL senare än dag 17 ofta på östrogenbrist kanske är så att jag skulle behöva xtra östrogen och progesteronstöd under en vanlig cykel oxå?????
    Blir inte riktigt tagen på allvar när jag nämner sådana här saker. Oroar mig även för att slemhinnan heller inte var på topp vid återföring pga 

1. VUL gjordes måndag och FET söndag alltså 6 dagar senare slemhinnan var på måndagen 8mm 
    Frågade Oddvar om han kunde mäta slemhinnan men han sa att det inte behövdes då det redan var gjort och att jag ju hade fått utslag på stickan.

2. Jag fick endast utslag på stickan torsdag kväll. Hade då testat torsdag lunch oxå och fredag morgon fick jag heller inget omslag hmmmm

Sköterskan blev lite perplex och var tvungen att ringa upp ett par timmar senare när hon frågat doktorn.

Ja så här går mina tankar rörigt??? ha ha nej nu är det inte så att jag nojjar så mkt egentligen då jag faktiskt RÄKNAR med att få mens
    Och ny ivf är bokad till v 42 på KI

Kram på er alla

• tjorven01

Hej alla fiiiina

Måste bara berätta om min fantastiska dag
    Har bara varit såååå lycklig
    av eg ingen anledning alls. Jo kanske lite på grund av den underbara healingen jag fick av Lotta men även innan dess då  jag tog en helt fantastisk morgonpromenad i solen i morse och bara njöt.
    Retade nästan gallfeber på mina bakfulla kollegor med min himmelska inställning ha ha lite kul var det iaf.
    Sedan kom jag hem och hjälpte mannen att bestämma sig för i vilken riktning han ville ta sin karriär inför kommande samtalet med nya chefen.

Ja en BRA dag helt enkelt
    Kram alla

Myran har inboxat dig

• tjorven01

Underbara2010
    Ja ett plus skulle värma mig rejält men som sagt aldrig hänt tidigare så inget vi räknar med hoppas ja men känns ungefär lika sannolikt som att vinna på lotto
    Men en chans har jag ju har ju tom spelat denna månad

• tjorven01

Åhhh min fiiina vän
    Ja jag tänker lite som du men känner ingen bitterhet alls längre och det är sååå skönt
    Tänker ibland att jag förtjänat detta men får inte det att gå ihop för min älskade man har absolut förtjänat att få bli biopappa då han nästan inte har någon kontakt med sin egen
    Har kommit ut på andra sidan nu och det känns verkligen som att 2011 är året då det händer
    Frågan är bara VAD som ska hända
    Kram fina du för alla stöttande meningar och ord och för att du tipsade om Lotta

• tjorven01

Åhhh Curly
    Låter som att du oxå haft en toppendag
    Har inte vågat ringa gyn än men ska göra det imorgon

Vi behöver ju all energi vi kan få nu

Kram till ALLA

• tjorven01

Kramiiis
    Vill inte döma varken dig eller din sambo men det här vet jag
    Du kommer INTE att vara barnlös föralltid
    Du är värd det allra bästa och oavsett hur det blir så kommer det bara att bli bättre härifrån framöver
    Kram

• tjorven01

Myran fina
    Det du skriver är så sant så
    Har ibland tänkt att jag inte skulle velat vara utan de här upplevelserna men nu börjar jag faktiskt tröttna litegrann och tycker att det faktiskt börjar bli dags för bebis att åtminstone bakas
    Är sååå glad att jag fått så fina vänner i er IRL
    Vaknade idag inte fullt lika positiv som igår
    Började fundera på nästa beh och oroar mig för att gå tillbaka till långa protokollet
    Har aldrig ens fått frysembryon på det så de bli absolut finare med korta
    Doc menade då att jag trots allt gjort 5 korta varav ingen slutat i bebis men det har ju inte mina 3 långa heller
    Vad göra????? Måste söka sec opinion tänk om de säger olika???? Hur gör jag då?????

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen