• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Lycka till idag Myran. Jag håller tummarna för bra tillväxt. Kram

• anlo24

Hej Myran! Jag förstår att du är nervös inför morgondagen. Men jag hoppas att du kan sova inatt. Jag kommer att hålla alla tummar o tår för dig imorgon. Nu är det din tur! Skickar lite styrkekramar till dig

• anlo24
    myran6801 skrev 2011-01-16 16:23:30 följande:

Nu e jag tbx i soffan igen, känns som man bosatt sig i den nuförtiden . Det var inget mysigt väder att köra till Uppsala i men det gick fint. Det var ett par som inte dök upp i tid så vi fick komma in direkt. när vi kom fram. Det var Oddvar idag oxå. Han sa att av 6 ägg var det 5 som var mogna och 4 som blivit befruktade. Av dessa 4 var det 2 som var bra (gick att frysa sa han) men han rådde oss att sätta in båda 2 vilket vi också gjorde. Det underliga var dock att när labtjejen tog fram embryorna så sa hon "här ser ni två celler". Då blev jag orolig för borde det inte varit 4 i varje??? Blir så arg på mig själv att jag inte frågade vad hon menade, men var så förvirrad så jag bara hoppade ner från stolen när det var klart, gick in i rummet och klädde mig. Sen gick det typ 5 minuter så kom Oddvar och sa lycka till och sen for vi därifrån. I bilen hem kom tankarna ifatt mig och jag ångrade så att jag inte frågade. Rynkar på näsan Men hur det än var så ruvar jag på två små nu Hjärta

Glömde också fråga om vaggisarna, visst är det 3 om dagen och första ikväll? Har ni andra tagit dem vissa tider eller? Jag har ju haft Crinone de två senaste gångerna och dem tar man ju bara två ggr om dygnet.

Curly, stort lycka till med SPRUTAN ikväll!!!! Så spännande med ÄP på tisdag. Håller tummarna för dig min vän {#emotions_dlg.flower}

Poussin, det går framåt för dig oxå, så härligt! Lycka till vännen {#emotions_dlg.flower}

Kram, myran

Stort grattis Myran. Så glad jag blir för dig. Vilken lycka att det blev bra resultat denna gång. Glad 
    Om du känner dig intresserad så skulle jag ringa kliniken o fråga om cellkvaliten. För mig var det viktigt. Du kan isf också höra om vad det är för poäng på dina ägg. Så länge det är 4 celliga ägg så passar det in i deras datamall o man kan få ett rättvist svar. Jag har haft tex 5 celligt ägg o då blir det lite sämre resultat eftersom mallen inte passar 5 celliga utan utgår från 4 celliga. Det kan vara bra att ha i baktanken. Ett 4 celligt ägg som inte har fragmentering osv får 10 p om kärnorna ligger perfekta. Det är flera faktorer som har betydelse.
    Jag tycker det låter konstigt om det skulle vara 2 celligt ägg för det borde inte vara frysdugligt. Dom fryser ju bara ägg som dom tror kan bli en bebbe.

Du tar första vagitorien ikväll som du skrev. Du kan ta dom analt eller vaginalt. Fördelas 3 ggr per dag. Jag har aldrig varit så nitisk med tiderna utan mer försökt hålla ungefärliga tider. Morgon, runt 14 o när jag la mig. Har hört att vissa ligger ner o så när man tagit dom men sånt tror jag inte på. Men vi är alla olika. Flört

Stort lycka till nu. Hoppas verkligen att det ordnar sig för er denna gång!! Du kommer att ha mina tummar o jag ske be till bebis guden för er Glad Ny börjar nästa jobbiga period med ruvningen. Hoppas att du kan koppla av lite i detta.

Stor kram Hjärta
  • anlo24

Curlyred:

Imorgon har du mina tummar hela dan. Hoppas att det går bra för dig. Stort lycka till!!

Kram

• anlo24
    Helena och Axel skrev 2011-01-18 12:32:10 följande:
    Marvin: Jag tror inte att det är kopplat till syskonförsök, utan till att det handlar om privat sjukvård. I det här fallet skulle i så fall företaget min man jobbar på betala kostnaden för IVF:en mot att min man sedan inte tar ut motsvarande summa i lön. Det som finns att tjäna är att företaget inte behöver betala arbetsgivaravgift/sociala avgifter om man avstår lön, vilket gör att dessa pengar kan företag som är schyssta i stället låta gå till ivf:en. Alltså, det är ett nollsummespel för företaget, men i vårt fall, om vi köper ett trepack, så finns ca 14 500 kr att tjäna. Så frågan var kopplad till detta, om CvL kan skriva ut räkningen på företagets namn istället för mitt och makens.
    Jag tror att dom kan göra det. Ring o fråga :)
  • anlo24

Myran: Embla fick en son 11/1. Allt verkar ha gått bra. Hon uppdaterar nog när hon får tid.

Jag hållar alla tummarna för dig. Hoppas så att du ska få ett pluss!!!

Stor kram

• anlo24

Stort grattis CurlyRed. Vilket fantastiskt resultat. Jag förstår att du svävar på moln idag ;) Underbart. Försök att njuta av detta ett tag nu. Du verkar ha bra inställning denna gång. :)

Kramar till dig

• anlo24
    Poussin skrev 2011-01-20 20:43:38 följande:
    Stort tack för alla tummar, de mottages tacksamt!!! Ni är så fina allesammans. Stora kramar Hjärta
    Du har mina tummar imorgon Poussin. Stort lycka till.
  • anlo24
    Poussin skrev 2011-01-22 10:16:57 följande:
    Så var det över för mig för denna gång... Gråter Var tyvärr inte guldägget. Enormt besviken, orkar inte riktigt ta in det, att all denna kämpan var förgäves. Ska gå ner på stan och försöka skingra tankarna, jag trodde verkligen att det skulle gå bättre än i våras, istället gick det sämre...
    Kommer nog inte att hänga här så mycket, hejjar på er alla och håller tummarna för att det blir plus och kanske t o m bebis för er i år!!!
    Kramar till er alla och tack för att ni är så fina och stöttande! Hjärta 
    Jag tycker så synd om dig. Fy vad orättvisst livet är. Har full förståelse för att du behöver ta en brejk. Ta dig tid och samla nya krafter och hoppas att du kommer tillbaka med nya krafter. 

Skickar styrkekramar till dig Hjärta 
  • anlo24
    myran6801 skrev 2011-01-27 18:44:12 följande:
    Tyvärr har jag inget positivt att berätta. Det kommer fortfarande lite blod på pappret, nu har jag trosskydd oxå och när jag kom hem gjorde jag ett test som visade fett minus. Jag struntade i jobbet ikväll och gick hem istället. Ville vara med min man ikväll och inte mingla med kunder. Önskar att mensen åtminstone kunde hålla sig borta till testdagen GråterDemon
    Skickar en bamsekram till dig!! Det finns ingen rättvisa Myran. Jag tycker så synd om dig. Än finns en liten chans.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen