pp08 skrev 2011-02-18 13:02:39 följande:
Har varit på gynakuten idag.
Ingen riktig blödning, fast flytningar som är mera ljusröd/mörkbrun blandat.
Läkaren kunde se lite mörka blodflytningar vid vag. undersökningen, men ingenting som "rann".
Hon gjorde även VUL: Idag v.5+1. För tidigt att se någon gulesäck men uppklarning/hinnsäck på ca 3mm fanns. Ingen blödning i livmoder syntes, livmodertappen stängd. Allt ser ut som det ska i v.5+1. Och som hon kunde se var det 1st uppklarning (inte 2).
Hon sa att hon inte kunde se att det var missfall på G. pga mina tidigare erfarenheter under förra graviditeten förmodligen samma.
Ont i ryggen som jag har/hade kan vara normalt och behöver inte tyda på missfall, har ju ingen som helst känningar/ont i magen eller livmoder.
Hade kontakt med CVL imorse (innan jag åkte till gyn) och de sa att jag skulle avvakta så länge det inte var som "riktig mens". Fick i alla fall en extra VUL (tidigare än den tid jag fick v.7+4). FIck en tid torsdag nästa vecka, då 6+0. Även om det inte är säker att man ser något levande foster borde hinnsäcken/uppklarningen har vuxit och gulesäcken borde synas.
(tiden v.7+4 finns också kvar om det skulle behövas).
Nu hoppas jag att hostan försvinner helt och därmed också flytningar som avtar.
Skönt att höra att allt såg bra ut. Hoppas du kan kurerar dig från förkylningen i helgen o att blödn/flyt försvinner.
Kramar till dig