Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Cahela skrev 2011-04-03 17:23:03 följande:
    Hej tjejer, vet ni vad?
    Jag har testat PLUS IDAG!!!!
    Grattis, grattis x 1000 !!!! Så härligt och roligt att kämpandet äntligen givit frukt!!!! Kramar
  • myran6801

Cah, är verkligen jätte glad för din/er skull Glad så som ni kämpat är ni väl värde det underbara plusset!
    Ego, trampar på i vardagen och kan inte riktigt släppa önskan om barn men orkar inte tjata mig till fler IVFer och bara höra att "du är för gammal och har för dåliga ägg". Så just nu är det hemmaverkstan som gäller .

Sköt om dig nu vännen och njut av lyckan! Kram kram

• myran6801
    Cahela skrev 2011-04-04 20:52:15 följande:
    Tack fina du! Ja, det blev många långa år för mig. Jag hoppas det går hela vägen för mig nu men jag har iaf fått uppleva ett plus på stickan!! Är det "bara" hemmaförsök som gäller för er eller har ni även andra tankar?
    Nej vet inte ngt annat just nu och samtidigt har man ju absolut ingen tid att vela...Orkar liksom inte riktigt ta tag i det hela. Önskar att man bara kunde ringa ett samtal och sedan ordnade allt sig men så är det ju inte. Kram
  • myran6801
    tjorven01 skrev 2011-04-04 21:06:19 följande:
    Cah vännen har tänkt såååå på dig idag.
    Är så glad för att allt kämpande äntligen har gett resultat.
    Hoppas få joina dig v 27 då ÄP blir v 25.
    Vi har BARA hållit på i 4 år men det blir vår 8e färskivf och nionde insättningen. Och minns jag inte fel så var det väl nionde som lyckades för er? Och dessutom så är det ett av mina turnummer. Blev så lycklig av ditt plus och hade som många andra loggat in flera gånger från morgonen för att få se ditt Plus. Kändes nästan som att det var jag som var gravid Skrattande
    Nu ska vi inte tänka något annat än att det KOMMER att gå hela vägen
    Massa kramar till dig

Myran har tänkt på dig oxå
    Hur mår du? Hur har ni beslutat er för att gå vidare?
    Har ni funderat på att testa ta DHEA tillskott?
    Detta ska tydligen påverka äggkvaliten till det bättre.
    Fick precis i fredags veta att jag hade fått upp mitt DHEA från 2,2 till 5,9
    Så nästa skörd väntar vi på många fina ägg.
    Kram
    Hej fina vän,
    Vad härligt att höra att ni snart är på gång igen och denna gång ska du se att det lyckas ) det tummar vi på tycker jag! Vad häftigt att ditt DEAH värde gått upp så bra! Var kollade du det och inom vilka gränser skall det vara? För min del skulle jag jätte gärna prova det men jag har inte lyckats få någon klarhet i om man kan kombinera det med Levaxin. Vet du?????

Kram M
  • myran6801
    tjorven01 skrev 2011-04-05 18:29:59 följande:
    Myran vännen,
    Det var en ren slump att min läkare tog ett DHEA prov på mig i samband med en del andra prover jag krävde.
    Detta prov visade sedan att jag låg utanför referensvärdena som ligger mellan 2,7-9,2.
    jag hade då 2,2 DJEA är ett hormon som sjunker med åldern och tillskott med DJEA har visat sig väldigt bra för kvinnor med dålig äggreserv. Själv är jag inte direkt lättskött stimulerad får ca 8 ägg på 300 puregon. DHEA tillskott ges inte till kvinnor i Sverige i fertilitetsbehandling men används utomlands. Jag beställde mitt från USA efter konsultation med min läkare på KI.
    Hör av dig om det är något mer du undrar men prova googla på det
    Just det funkar bra med levaxinet har det själv oxå
    Stor kram
    Tusen tack för svar, äntligen någon som kunnat ge svar om Levaxin och DHEA, har frågat runt massor här på FL. Intressant att ditt värde var så lågt, hoppas det ger fin effekt nu när du tagit DHEA ett tag. Har läst att man kan ta DHEA prov privat på Scanlab enkelt. Kunde ju vara en idé för min del. Du får gärna inboxa mig var du beställde. Kram kram
  • myran6801

Poussin & Curly, tusen tack för tipset och för att jag fick hänga på Yogan igår!!!
    Kände mig rofylld men ändå pigg när jag kom hem igårkväll - kan varmt rekommendera det !!!!

kram M

• myran6801

Curly, nej nej vad läser jag. Blir så ledsen för din skull, men jag tror du gör helt rätt i att pausa lite o få kroppen i balans o passa på att unna dig lite vin!! Du har tid till att unna dig det, känn inte panik. Jag ska absolut gå på yogan på torsdag, det var super o oxå så kul att ses! Kram

• myran6801

Curly, tycker du gjorde helt rätt o unnade dig nya golfklubbor! Du ska se att du kommer bli en hejare på golf nu. Jag spelar oxå golf. Intressant med progesteron, tar faktiskt extra på eget bevåg nu efter ÄL eftersom jag har kvar fr Ivf:erna. Kram

• myran6801
    Cahela skrev 2011-04-10 18:23:04 följande:
    Kära någon vilken inledning på graviditeten jag fått. I onsdags började jag känna av att jag var dålig i halsen, torsdag fick jag dåliga luftrör och feber. Fredag var jag på närakuten och fick andas in Ventolin. Lördag var jag tokförkyld, inatt/morse vaknade jag av att jag hade ont i halsen och var så tjock i luftrören. Åkte till närakuten och fick andas mer ventolin. Sänkan hade gått upp från i fredags. Blev hänvisad till akuten där jag fick andas in andra grejer. Givetvis så steg febern idag igen. Troligen är det graviditeten som gör att jag är ännu sämre än vanligt i min förkylningsastma. Kära någon, vill bara bli frisk nu. Är helt slut men hemma iaf. Får se hur det går nu.
    Har fått mollipect utskrivet som förhoppningsvis löser upp slemmet i halsen så jag får bli frisk. Hoppas allt detta inte stört något annat viktigt nu. Är helt skakig av alla mediciner jag har fått.
    Usch, sköt om dig och krya på dig, kram M
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen