Vi på CvL fortsättningen
Jag känner mig lite nojig att jag inte ska få tillbaka nått ägg imorgon. Men det är långtidsodl som satt lite griller i huvudet på mig. Men försöker tänka pos :)
Nu är jag på väg hem från Falun. Det blev tåget själv idag. Så mkt lugnare än att åka hela familjen. :) Fick ett ägg tillbaka. De andra klarade inte långtidsodlingen. Dr där menade att det är svårt att se efter 2 dgr odling vilken som är bäst utan att det syns efter 5 dgr. Känns lite snopet förstås att det inte blev nån till frysen. Har alltid fått det på Linne. Men får intala mig att det är guldägget jag fick tillbaka. Dr skrev ut Trombyl som jag ska ta till testdag. Skulle öka mina chanser till grav :) Vet inte om det var rutin el inte. Testdag 11/5. Hoppas dgr går lite fortare nu när man har Arvid än förut när man ruvat :) Kramar
Vad spännande!! Ska dom lång odl på dig också? Visste inte att dom gör det på Cvl också.
Jag har testat Puregon en gång o fick många ägg men ingen vidare kvalite. Alla 4 ägg dog vid upptining... Men på Menopur fick jag bra kvalite. Då blev Arvid till.. Så jag hoppas på bra resultat igen :)
Lycka till idag Cahela!! Hoppas du blir ruvare till en fin blastis i em :)
Cahela. Hur mår du? Nga känningar? Jag hade förträngt hur jobbigt det är att ruva.. Mitt humör har varit i botten senaste 3 dgr. Väldigt lätt på gråten. Lite mensvärk o småhugg i typ äggstockarna. Men inget direkt nyttt. Försöker att inte tolka in nått i det. Imorgon är det 6 dgr sen jag fick tillbaka ägget.
Jag har inte hellre nga känningar. Läste igår hur det var förra ggr. Och då hade jag känningar i magen. Kramp i äggstockarna. Och mina bröst var jätteömma från dag 4 o höll i sig. Idag känner jag knappt nått i magen. Förutom typ magkatarr. Ingen som helst känning i brösten. Och inte haft det under hela tiden. Lite osäker på hur man ska jmf med 2 dagars odl vilken ruvar dag man är på? Ska jag räkna från ET som vanligt el plussa på dagarna för långtidsodl? Skulle vara på RD 10 om jag räknar som vid kort odl. Annars på RD 7 om jag räknar på ET denna dag. Ja funderingarna är många... ;)
Jag är nog lite trög Piken. Men vad menar du med att du plussat på de extra dagarna? När brukar du börja testa? Jag har TD på lö men tänkt testa på torsdag. Jobbar helgen och vill hinna smälta resultatet innan.
Mitt hopp sjönk till botten nu på morgonen. Har nån pytteliten missfärgad flytning på morgonen. Och jag har jordens mensvärk. Känns som det är över för denna gång. Lite tidigt ännu. Är på CD 25. Detta blir en jobbig dag känner jag. Usch vad jag hatar detta...
Hoppas ni får en härlig dag i solen trots blåsten.
Nej det är onekligen mkt jobbigt. Jag har fått min mens nu. Så det är kört för denna gång. Min energi försvann helt. Sovit middag i nästan 2 t. Känns lite bättre nu för en stund iaf. Håller tummarna för dig!!!