Vi på CvL fortsättningen
Tjorven: Jag håller tummarna för bra ägg!!
Tjorven: Jag håller tummarna för bra ägg!!
Myran: Förstår att det känns jobbigt med de beskeden. Bra att ni har fått göra insemination iaf. Jag brukar tänka att jag iaf har fått försöka under de här åren. Det finns ju dom som inte får försöka och det måste vara ännu tuffare. Nu vet jag att försök som inte leder till graviditet är jobbigt och tärande men som sagt man har fått försöka iaf. En kompis till mig som är ständig singel får aldrig försöka och jag kan tänka mig att det är otroligt tufft att åren går när vänner får barn hela tiden.
Sen att du kände att allt rasade är inte konstigt, nerverna ligger utanpå i denna kamp för bebis och man orkar inte vara stark hela tiden. Finns många gånger jag brytit ihop och det känns iaf bättre efteråt även om situationen inte förändrats. Jag hoppas iaf att eran insem lyckas nu!!
Kramiiis: Jag hoppas innerligt, innerligt på ett plus för dig!!!!!! Efter alla dessa turer så är du SÅÅÅ värd detta.
Tjorven: Jag hoppas ni får två fina tillbaka nu, du är en otrolig kämpe som gjort så mycket med utlandsbehandlingar och allt, en RIKTIGT STOR FÖREBILD!!
Tjorven: 9:onde gången gillt blev det för mig.
Myran: Så länge läkarna säger OK så håller jag med om att man ska köra på. Så tänkte jag iaf. Sen har jag liksom du haft turen att ha ekonomi att göra det också, icke att förglömma.
Tjorven: Nämen neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!! Sa de vad kromosomförändringarna kunde bero på ?
Kramiiis: Neeej, inte negativt test ska du ha! Var detta sista försöket?
Tjorven: Att läkaren i England inte hade något att säga direkt tycker jag är bra OM han funderar och säger framöver vad han tror kan vara fel. Jag tycker det är bättre med ett genomtänkt besked än snabba och ogenomtänkta. Jag förstår att det är SKITJOBBIGT!!
Kramiiis: Min förra sambo och jag gick isär pga barnlösheten och det är bland det värsta man kan råka ut för. Däremot var han inte elak som din sambo är. Jag tycker du ska lämna honom för han låter som en person som kan gå längre i sin elakhet, utefter hur jag tolkar vad du skriver.
Ensam kan du göra försök via Danmark och adoptera kan man göra ensam så dina chanser är inte noll utan honom. Jag fick börja om på nytt med min nya och nu efter nästa fyra år gick det vägen.
Tjorven: Inte lätt att ta till sig det du fick höra men det verkar vara mycket bra information. Angående ÄD så tänkte jag att om vårat tre pack inte skulle ha lyckats så skulle vi nog gått vidare på det. Det blir ändå ett barn man bär inom sig. Jag förstår att du är ledsen för jag har själv tänkt tanken om att inte få ett eget biobarn under alla våra misslyckade försök. STOR KRAM!!
Tjorven: starka, driftiga, kloka du! Jag tänker på dig och jag är övertygad om att du kommer att bli mamma även om det inte är till ett biobarn. Jag har precis som din läkare, aldrig stött på någon som gjort SÅ mycket för att få reda på en orsak till den oförklarliga barnlösheten som du har. Du har en stor tillgång på kunskap inom detta område och det är inte att förakta även om du gärna hade varit utan den kunskapen och blivit gravid på hemmaförsök. Det verkar som att ni har en stabil relation och det är guld värt i dessa sammanhang. Jag som har ett kraschat förhållande pga IVF har en erfarenhet av instabila relationer och det är hemskt. Man är så otroligt ensam mitt i sorgen. Att vara två och sörja tillsammans är en tillgång även om det är hemskt att gå igenom det.
Önskar dig all lycka till!!
Ullis: Ha, min mamma sa något en gång om att gör man provrör då stoppar man väl in något så man får ett barn sen. Nu får hon två IVF-barnbarn och det var då rakt inget man stoppade in för att få till. Jag har gjort fyra IVF-er med min man innan detta barn blev till (plus 4 FET) och min bror och hans fru gjorde tre IVF-er (vet ej om de har gjort FET oxå).
Ullis: Nä, jag förstår att det inte är lätt för oinsatta men jag fattar inte hur vissa kan fälla så korkade kommentarer. När de sagt slappna av har jag sagt att de kanske gäller cancerpatienter, hjärtsjuka eller liknande så försvinner säkert sjukdomen för det ska väl inte vara någon skillnad? När folk sagt att kan man inte få barn är det inte meningen att man ska ha barn för man kanske har något fel, då har jag sagt att ja, vi borde sluta bota sjuka människor överhuvudtaget för de har ju också något fel. Det brukar få en del att tänka till men det är inte alltid folk förstår ändå. Kvinnor i krigsdrabbade länder blir gravida på löpande band och där kan man prata om några som inte får slappna av då de lever under hög stress. GAAAH, känner hur jag blir arg när jag tänker på många i omvärldens naiva tro på fertilitet. Skaffa hund har jag också fått höra, då har jag svarat att det inte funkar för mig eftersom jag är allergisk. Du kan ju gissa vad folk tror när vi blivit gravida efter att ha genomgått adoptionsutredning:=)