Inlägg från: Dahlia79 |Visa alla inlägg
  • Dahlia79

anlo- Ja det är ju just när man odlar vidare som man kan se hur vissa celler utvecklar sig. Har en kompis som gjorde massa ivf med toppenembryon och blev inte gravid. Sen sista fet de tänkte göra fick de tillbaka en med två celler och inte särskilt fin. Då blev det barn minsann!
    Stor kram tillbaka

tjorven- Ruvar du nu? Hoppas på plus då!!!
    Vi gick med på långtidsodling nu efter 8 ivfoch då dr också tyckte att det var värt att prova. Var rädd innan att det skulle skita sig då till dag 5. Men nu är jag glad att vi valde det den här gången eftersom det inte hade vart den de hade valt dag 2 och den här var den enda som överlevde och var så fin.
    Håller tummarna för att ni lyckas nu

Embla- Jo klart man ska glädjas under vägen också. Igår var en deppdag bara Har ju haft ett gäng sånna sen den 7 feb...
    Har du några känningar nu?

hhoppas- Ge inte upp än!!! Köp några dyrare tester på apoteket och vänta några dagar med att testa så kanske du får ett helt annat resultat!!!
    Hoppas hoppas på plus för dig!

Ser att det är flera som har oväder idag.. Lite mysigt tycker jag att det är Har passat på att baka vailjbullar då att fylla frysen med till soliga dagar.

Idag satt jag och kollade i mobilen vilket beräknat förlossningsdatum vi skulle ha om vi lyckas.. Dumt av mig!!! Några tårar rann då för vi kom fram till den 7 februari...Varför just den dagen av alla 365??? Det var ju den 7 feb Elias föddes och dog. Men det kanske är ett tecken också??

Föresten, lycka till imorgon smassk!!!

• Dahlia79

smassk- Jag oroar mig alltid för just det också och har gjort till alla våra 8 ivf. Att man ska ha ägglossat innan!
    Men jag har aldrig gjort det och det tror jag inte att du har heller
    Du ska se att alla finns där imorgon och är redo att punkteras!

Men man hittar alltid nåt att oroas för

• Dahlia79

myran- Jag har aldrig haft spottings efter misslyckat ivf. Däremot efter förlossningen med vår ängel Elias hade jag spottings lääänge efter att blödningarna avtagit. Men på efterkontrollen så fick jag primolut-nor för att rätta till det och det funkade. Om det fortsätter kanske du kan ringa cvl och se vad de säger.

Smassk-Hihi, klart äggen fanns kvar. 11 ägg var ett riktigt bra resultat! Håller tummarna för att det är ett gäng befruktade igår så ni får tillbaka en 10-poängare på onsdag.
    Ang det man får innan så brukar jag bara känna mig lite trött efter en stund. Men inte så man märker nån jätteskillnad. Men nu är jag aldrig nervös inför äggplock längre så det kanske spelar in.

Märtalina- Trist att ert första ivf inte gick vägen. Men man får se framåt och hoppas på nästa försök.

• Dahlia79

Smassk- Åh vad kul att det blev så många befruktade
    Men vilken tur ni har som får välja kort eller långtidsodling själva. Förr när jag frågat har det bara vart blankt nej från dr med motiveringen att de har så bra prognosmodell på dag 2.
    Det var först nu efter så många försök de ville testa en annan metod och det var ju rätt val den här gången för oss. Men jag tror att Linné i allmänhet är mer för korttidare.
    Är det ert andra försök nu och ni lyckades på första sist eller? Isf hade jag tagit korttidsodling

• Dahlia79

Smassk-Oj sorry för att jag tog så fel... Var helt övertygad om att du hade tvillingar. Hm.. Vart  har jag fått det ifrån Såg nu på din pres att dina barn inte var twins och att det tog längre tid med 2:an än 1:an.
    Hm.. Ja du, då förstår jag att det är svårt att veta om du vill ha korttidsodling eller långtidsodling. Har du försökt båda förut? Jag vet inte vad jag hade valt då om jag var du... Svåra val Men annars får man lita på Linné, de kan ju ändå sitt jobb

• Dahlia79

Då kan du tjuvtesta på lördag ju
    Men jag försår precis vad du menar när du skriver att du mest är livrädd. Efter man gjort ett par ivf så är det just den känslan som innfinner sig
    Men jag håller tummarna ska du veta!!!

Själv tror jag att det skiter sig för oss.. Har värdens mensvärk redan! Skit oxå!!!!
    Men har jag gjort 8 ivf kan jag göra x antal till. Jag ger mig inte

• Dahlia79

Ja visst är det så att det är lättare att hoppas och tro åt någon annan. När det gäller en själv så tror man alltid det värsta.
    Japp, i lördags gjorde jag ET efter långtidsodling.. Men jag vet inte, mensvärk och en konstig känsla bara.
    Borde väl ha bim på måndag då är det ju 2 veckor efter äggplock. Men samma här, mensen kommer inte förens jag slutar med vaggisarna.
    Testdag har jag inte räknat ut när det blir än.. Är det 18 dgr efter äggplock va?

Men har de ändrat det? Var det inte 14 dgr efter et förut? Eller virrar jag nu

• Dahlia79

hhoppas- Nej attans också!!! Så tråkigt
    Man får skriva nego inlägg här för vi är ledsna när man får minus eller andra motgångar i ivf-carusellen.
    Hoppas att det kommer att gå bättre nästa gång.

Vet inte vad det är att man kan byta färsk mot fryst. Har aldrig hört det faktiskt.

Smassk- Åh så kul att ni hade så många fina embryon! Det är ju jättebra
    Nu håller vi tummarna..
    Visst e det kul att se det på skärmen, det e helt fantastiskt att det man ser där faktiskt kan bli ett barn.
    Vi tog faktiskt ett foto när vi var där i lördags på våran blastis

Längtan efter ett syskon är faktiskt lika stark som längtan efter första barnet.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen