• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Stort grattis Pemberly! Vilket kanonresultat :) Jag har hittat en sida som heter fertilitetsguiden.com/behandling/ivf. Intressant läsning. Där står tågordnimgen när man ruvar med 3 dgr resp 5 dgr odl ägg. Jag har en fundering. Hur tänker ni med alkohol i midsommar? Mitt dilemma är att vi ska fira midsommar med 6 st grannfamiljer. Har redan märkt av nyfikna blickar om jag är gravid... Och det var en av dom tjejerna som frågade om jag var gravid för ett tag sen. Jag känner att jag vill dricka nått litet för att få bort fokuset från det. Ni vet hur tjejer kan vara...Köpte två cider idag på systemet och en alkoholfri cider samt alkoholfri öl. Mattias gillar inte tanken på att jag ska dricka alkohol överhuvudtaget. Brukar inte göra det i vanliga fall heller när jag ruvar. Men vill verkligen inte få nga frågor imorgon. Enl tabellen jag pratade om så fäster mitt ägg typ lö. Så svårt dilemma tycker jag. Vore skönt att diskutera detta med er. Kram

• anlo24

Tack för ditt svar Cahela! Imorse när jag vaknade kändes beslutet klart. Har inte druckit nått med alkohol. Har inte känts rätt. Vilket det inte gjort tidigare heller. Ibland har man mer huvudbry över sånt som löser sig självmant till slut :) Glad midsommar tjejer!

• anlo24

Hur mår du Piken? Du borde ha testdag snart el? Nga symtom? :) Jag har bestämt mig för att tjuvtesta på fre. Brukar inte göra det men nu vill jag veta ;) Enl sidan jag hittade ska det absolut vara synligt då. Och det är sista dagen Falun har öppet. Jag har inte direkt nga symtom. Ibland lite ömma bröstvårtor men det är det ända. Så det ser väll eg inte så ljust ut. Idag ska implantationen av ägget i livmodern vara färdig. From imorgon ska hCg börja nå blodbanan. Hoppas jag får brevet från Falun om jag fick nga ägg till frysen. Håller tummarna! Kram kram

• anlo24

Hej Cahela? Har det gått bra för Elsa hos mormor och morfar? Har ni berättat för familjen? Hur mår du? Kram

• anlo24
    Cahela skrev 2013-06-24 18:53:01 följande:
    Anlo: Testdag redan på fredag! Vad fort tiden går. En vecka utan Elsa gick faktiskt bra. Fast jag var rörd när jag skulle träffa henne i torsdagskväll och hon blev så glad när hon såg mig. Hon är inte jättemammig men jag märker att jag är den som drar längsta strået. Hon har varit hemma med sin pappa sen första oktober så de har också fått en fin kontakt. Nu är han med henne på landet och det var lite tråkigt att åka ifrån dom igår kväll. Har bokat in lite kompisträffar tre kvällar på raken nu och det ska bli kul. Saknar att göra saker med kompisar ibland, hur underbart det än är att vara mamma så är det kul att få göra annat också. Angående känningar så hade jag inga känningar när jag plussade den här gången. Det hade jag inte med Elsa. heller, det enda som märktes båda gångerna var att mensen inte kom:=) Jag hade under alla dessa år förväntat mig att jag skulle känna sååå mycket innan det blev ett plus. På slutet av ruvningen kunde jag dock ha svårt att sova på nätterna, på ett konstigt sätt vara pigg då. Det kände jag båda gångerna. Hoppas att du får plus nu!!

Det låter hoppfullt att du inte har så mycket känningar när du plussade ;) Jag har min riktiga TD på ons 3/7 men tänkte tjuvtesta på fre. Enl sidan jag berättade om så ska det absolut synas pluss på fre om det är pos. Så jag chansar. Har nog min BIM efter helgen. Ikväll har jag lite känningar i magen. Vet inte om det är mensvärk el magkatarr.
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-06-24 20:15:51 följande:
    Är det fertilitetsguiden som du menar sidan?

Ja just det :)
  • anlo24
    Piken skrev 2013-06-24 20:20:20 följande:
    Hej, en superdeppig Piken här. Hade, som jag upplevde själv känningar mot ett plus fram till midsommarafton, sedan försvann det mer och mer under kvällen, spända bröst och lätt illamående som bortblåst och ersatts med mensvärk. Så just nu väntar jag på mens. Har testdag på lördag, är på ruvardag 9 med blastis idag. Inte för att jag hade så mycket känningar vid den här tiden när jag väntade sonen och andra sidan hade jag inte all denna medicinering heller. Hoppas Anlo att du fick något till frysen! Modig du är att testa så tidigt. Jag kommer inte att göra det denna gång, utan väntar snällt till på lördag. Äter/tar du några medikament nu under ruvningen? Läste oxå på någon internetsida om att ruvardag 9 kan man börja testa. Härligt Cahela med lite ensamtid. Förstår precis hur härligt det är att längta. Skönt att E och pappa fårt fin kontakt. Min man var hemma ett halvår med sonen. Tror att den tiden de fick tillsammans gjorde att han inte blev supermammig. Just nu är han rätt så mammig, det verkar som maken kan läsa sagor bättre, läs längre, än jag för där är han överlägsen och efterfrågad.

Förstår dig att du är deppig men än är det väll långt ifrån kört än. Jag hade mkt Menskänningar innan jag plussade med Arvid. Och kommer ihåg hur deppig jag var. Men ack så fel jag hade... ;) När har du BIM? Kämpa på tjejen o upp med hakan.! Kom ihåg ingen mens är ingen mens. Jag tar Trombyl denna gång också. Och Progresteron förståss. Ikväll har jag sån huvudvärk. Har det varje dag nu. Och så trött. Proggarnas fel ;) Hoppas på brev imorgon. Kollat brevlådan flera ggr idag, förgäves. Kommer det inte innan fre så ringer jag. ;)
  • anlo24
    Pemberly skrev 2013-06-24 20:20:33 följande:
    Jag mår bra. Jag har varit bortrest över midsommar och det var nog bra för då hade jag inte tid att tänka på att jag faktisk ruvar. Jag var med familjen som vet om att vi gör ivf så inget besvärligt tjat om att jag inte drack alkohol. Jag har testdag 6/7, men tänker testa innan dess. Med sonen plussade jag på ruvardag 9, så då tänkte jag nog testa

From rd 8 ska det vara synligt enl fertilitetsguiden så då kanske det stämmer då om du plussade på dag 9. Jag väntar till dag 11 för då ska nivåerna garanterat vara tillräckligt höga enl dom ;) Jag är lika svullen om magen ikväll som jag var efter ÄP. Min mamma kom hit idag. Hon har semester och stannar till helgen. Tack och lov är hon för finkänslig för att säga nåt. Jag ser absolut gravid ut... Hoppas det går tillbaka till imorgon ;)
  • anlo24

Nej vad trist. Samma status här. Mensvärk och mens! Det är så trist! Jag är bara på CD 24. Har aldrig fått mens så här tidigt nån gång. CD 26 har hänt om jag inte jag haft ägglossning. Normalt 28-31 dgr. Har inte fått något brev än så jag vet inte om jag fick nån till frysen. Men vore ett skönt tröstpris just nu. Stor kram till dig!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen