Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Kramiis, vore jätte kul om du också kommer på vårt möte!!!!!

• myran6801

Söta goa vänner, ni är fantastiska alla och ert stöd betyder så mkt!

Jag har just varit på gynkontroll hos en för mig ny läkare. Han var jätte bra och jag fick verkligen förtroende för honom. Det såg bra ut, hade visst några små myom men han trodde inte att de skulle vara ngt hinder. Han samarbetar med CFC så jag kan göra vul där när det blir aktuellt. Men vi får se vad tandläkaren säger i em.
    Kram

• myran6801

Tyvärr gick det inte så bra hos tandläkaren. Vet ej än hur fortsättningen blir men idag togs halva tanden bort Detta innebär att vi inte gör Ivf vid nästa mens, så förbenat tråkigt. Känner sådan ågren för att jag blir äldre o äggen ännu sämre. Livet är så svårt.
    Kram

• myran6801

Curly, söta vän vilken pärs du har gått igenom de senaste dagarna. Men som Tjorven skrev, bra att äntligen få ett svar på varför det inte fäster och att det går att åtgärda. Men det är samtidigt skrämmande att det inte har upptäckts tidigare. Man blir rädd för sjukvården för man är ju så utlämnad. Börjar förstå varför vissa kräver "à second opinion" innan de låter läkarna göra något.

Är själv i den situationen när det gäller min tand. Litar inte riktigt på min tandläkare o har kontaktat en annan men känner mig som en riktig svikare. Men vad ska man göra?

• myran6801

Tjorven, vännen håller tummarna hårt hårt. Bra att du är positiv, fortsätt det tror jag är viktigt. Kram

• myran6801

Tjorven, tanken har oxå flugit i mig "jag tar det där söta barnet o springer". Knäppt men som tur e har man en spärr

• myran6801

Tjorven! Så glad jag blir för din skull. Hade Oddvar sist. Han var överdrivet positiv vad gäller kvaliteten på embryona som sattes tbx vilket gjorde mig irriterad. Bättre att veta fakta tycker jag. Men i övrigt var han bra.

• myran6801

Curly, söta rara du jag förstår att du har haft en hemsk vecka Det tär på en att hela tiden behöva kämpa i motvind, I know! Men du glada positiva söta vän ta ett djupt andetag och kämpa vidare, du kommer att få det du önskar till slut. Och som jag sagt så många gånger, var glad att du fortfarande är under 40!!!!!! Du hinner!!!!!!
    Om du vill ha tips på gyn, du kanske kan kontakta den jag var hos i veckan, jag inboxar dig hans namn, han håller på med fertilitetsutredaningar och är samarbetsläkare till CvL, Falun och flera kliniker utomlands.

Susie, ska till den andra tandläkaren på måndag. Så får vi se vad hon säger om det går att rädda kindtanden eller inte.

• myran6801
    tjorven01 skrev 2011-08-21 13:59:15 följande:
    Hej alla fina
    Jag ruvar nu på de två eskimåer som tinades
    En trecellig och en fyrcellig båda utan anmärkningar
    Oddvar var väldigt saklig och positiv fick även byta till progesteronsuppar från crinone
    För att ytterligare öka progesteronhalten i kroppen
    Känner mig positiv men luttrad
    Kram
    Söta vän, så underbart med två små och så fint att de är 3- och 4-celliga. Nu ska du se att det kommer att gå bra!!! Sköt om dig och tag hand om er alla. Kram kram Hjärta
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen