• anlo24

Vi på CvL fortsättningen

Underbart som jag tolkade det då! Vågade inte skriva det först ifall jag misstog mig. Wow Cahela det är ju helt underbart!!! Snacka om att ni varit nere i .... och vänt. Hoppas nu ni kan få lite andrum och finna lite ro. Var hemma denna v o landa i detta. Det är du så värd. Stor kram till hela familjen!

• anlo24

Idag har jag fått min mens. Dock mkt sparsamt, men brukar vara det första dan. Ska ringa Falun imorgon och bekräfta att jag ska börja spruta. Är lite nojig för att jag ätit min medicin för den onda axeln. Men en ssk pratade in på tlfsv igår att det skulle vara ok men vill gärna prata med dom om det.

• anlo24

Min mens har inte kommit igång idag. Hade nga strimmor nrunt på pappret idag med inget mera... Blir så konfunderad... Pratade med Falun men då trodde jag att den var på G. Isf skulle jag ha börjat imorgon med sprutorna. Men får ringa min dr imorgon för ultraljud istället. Så typiskt att mensen ska strula nu. Den brukar annars vara så pålitlig. Har någon av er varit med om något liknande? Hur har ni gjort isf?

• anlo24

Hur mår du idag Cahela? Har du kunnat smälta den goda nyheten från igår?

• anlo24
    Piken skrev 2013-08-22 20:24:19 följande:
    Anlo, typiskt att mensen är konstig! Jag har haft jätte skumma mens nu sista tiden. Tror det är alla hormoner som sätter det egna systemet i gungning. Har du börjat spruta? Blev det gonal-f? Ska bli spännande att följa dig. Har ni köpt trepack? Jag önskar vi fick göra det, det är så förbenat dyrt att köpa varje behandling separat, men jag är över fyrtio. Själv ska jag börja med ägglossningsstickor nästa vecka inför fet. Och det får inte bli omslag på en måndag, för då blir det ingen återföring denna gång.
    Hej. Ja detta är sista gången på vårt 3 pack. Jag är 38 år. Min mens har fortfarande inte kommit igång. Pratade med min hemdr idag o ska in på VUL imorgon. Han menade att vi kan göra en koll samt så har vi då redan gjort ett ultraljud när mensen väl kommer. Jag har av o till lite menskänningar så den borde vara på intåg.. :) Denna gång blir det Gonal F. Känns både spännande o lite läskigt att byta. Har börjat läsa in mig på den ny tråd "Förbättra oddsen inför IVF". Herregud vad det finns mkt nya rön o forskningsstudier att läsa in sig på om man vill. Falun är i många fall med i diskussionerna. Lite intressant då jag ofta tyckte att CVL inte var så intresserad av att prova på nya saker.. Läste en sida med bla flera olika vitaminer och tillskott. Och den har skrivits lite om ristningen som du gjort. Har du gjort den inför bara FET el även nu inför ET? Jag blev osäker på om jag blandade ihop det. Den började nämligen med det inför FET i våras o om dom fick bra studieresultat så skulle dom börja göra det inför färskförsök också. :) 

Lycka till med ÄL stickorna :) Hoppas hoppas!! 
  • anlo24

Hej tjejer! Hoppas ni har det bra! Jag var in på ultraljud idag. 12 blåsor mellan 11-15 mm. Mer samlad skörd denna gång. Har stim fram långsammare denna gång. Och Gonal F är ju också nytt. Känns bra. Vår förhoppning nu är att jag ska få färre omogna ägg. ÄP inplanerat till ons. Känns spännande. Hur mår ni andra? När väntar du ÄL Piken? Kram kram

• anlo24

Jag håller tummarna stenhårt för dig! Vore så kul att ruva tillsammans igen Gonal F är jättelätt. Det är en färdig spruta som man klickar fram dosen på. Nålen är liten så den känns inte. Mkt smidigt. Jag tar Orgalutran mot ÄL. Jag får alltid Orgalutran. Vet inte vad som styr detta... Jag hade samma antal blåsor som sist men har mera känningar i magen denna gång. Jag ska spruta i 9 dagar denna gång. Så sista dosen blir ikväll. Sist var det 8 dgr såg jag så ingen jätteskillnad kanske. Men högre dos då. På detta ultraljud var dom mera samlade i stl. Mellan 11-15 mm. Sist hade jag 3 st på 8 mm o 1 st på 10 mm o dom hann nog inte mogna. Vill så gärna nå långtidsodl denna gång o självklart få en till frysen

• anlo24
    Piken skrev 2013-09-01 19:43:12 följande:
    Undrar om det gills, fick ej omslag i morse men när jag testade nu på eftermiddagen/kvällen så blev det en glad gubbe. Läste oxå på förpackningen att man bör ta på eftermiddagsurin, jag som alltid tagit på morgonurin??? Ringer kliniken direkt på morgonen imorgon. Skönt att du mår bra Cahela! Vad fort tiden har gått! Och Anlo, det låter lovande, håller alla tummar för att äggplock går bra. Att det blir många befruktade så att även frysen fylls!
    Spännande. Vet inte hur dom resonerar, dom brukar ju vilja att man ska ta testet vid samma tidpunkt. Jag har för mig att jag fått pos när jag testat på kvällen inför nått tidigare FET.  Har nått svagt minne av att jag fick göra FET men kan vara så att minnet sviktar. ;) Visst är det en blastocyst du har i frysen?
    KRAM 
  • anlo24
    Cahela skrev 2013-09-01 19:29:10 följande:
    Anlo: Heja Gonal F!! Nu hoppas jag på plus för dig.
    Piken: Hoppas du fick omslag idag eller att det kommer på tisdag.

Själv mår jag bra, tankarna kring allt som varit kring Rutinultraljudet finns kvar men jag vågar ändå känna en framtidstro. Är i slutet på v 21 nu och jag hoppas lilla barnet i magen mår bra.

Kram till er!{#emotions_dlg.flower}
    Tack!! Ja nu känns det som det är min tur ;) Har inte mått så bra idag. Huvudvärk, ont i magen o var så känslig i morse. Verkligen gråtmild. Känns lite bättre nu på kvällen. Snart dags för sista Goanl F sprutan. 

Så skönt att läsa att du börjat kunna njuta av graviditeten. :) Har ni nga fler kontroller inbokade el är ni helt "frikända" nu? Stor kram till er!
  • anlo24

Skönt med uppföljning inbokat. Krya på dig nu! Ja vi har haft tur som fått äran att bli föräldrar en gång. Det gör denna resa lite enklare fast längtan efter ett syskon är lika stor. Kärleken till sitt barn är det största som finns! Den kan ingen ta ifrån en ♥

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen