Hur/när vet man att man är bisexuel?
Är det då när man tänder på både killar och tjejer?
eller måste man ha haft nån sexuel relation med båda partnerna?
eller när räknar man att man är bisexuel?
(tänder på båda partner)
Är det då när man tänder på både killar och tjejer?
eller måste man ha haft nån sexuel relation med båda partnerna?
eller när räknar man att man är bisexuel?
(tänder på båda partner)
Det finns ingen sådan definition, det får du själv avgöra efter eget behag!
Upp till var och en! För mig känns det rätt att säga att jag är bi (iofs inte till vem som helst men till mig själv vilket är viktigast) nu när jag vet att jag kan bli både fysiskt och känslomässigt attraherad av en kvinna också.
Varför vill du ens kalla dig för bisexuell, eller inte?
Varför sträva efter att sätta en etikett?
Nja var o en får väl ha sin egen definition. Jag har blivit "kär" i tjejer, men kanske inte sexuellt attraherad av just dem. Och jag är definitivt kåt på tjejer, men hittills har dessa två inte gått ihop mer än en gång. Det var en arbetskamrat, väldigt straight och kär i sin kille. Men hade hon visat det minsta intresse hade jag utan tvekan hoppat i säng m henne! Nu nöjer jag mig med att vara en MYYYCKET bra kompis.
Det är ju helt klart en glidande skala där var och en måste bestämma sig för vad de är. En del drar gränsen vid att bli kär i personer av båda könen, andra drar gränsen vid att ha sex med personer av båda könen och ytterligare andra har gränsen vid fantasier om båda könen.
Wikipedia är inte så dumt:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bisexuell
... och ger er som talar om flera definitioner alldeles rätt.
jag anser mig vara bisexuell. enligt mig är när man kan tänka sig ha ett förhållande med någon oavsett kön. handlar inte bara om sex.
just bara sex kan man ju annars bara ha för att exprimentera, behöver inte vara bi/homo för det. anser jag alltså.