Inlägg från: älvanpurjo |Visa alla inlägg
  • älvanpurjo

Vi som förlorat ena tvillingen, del 11

hej vet inte om jag passar här.
    men ska berätta om min första graviditet. allt gick som det skulle. en pojke föddes. när moderkakan kommer ut så springer bm iväg med den. tänkte inte mer på det. frågar sen uppe på avdelnnigen varför hon gjorde så. då kommer en psykolog in gående. i min moderkaka låg min sons tvilling. som hade dött tidigt i graviditeten.
    jag vet inte könet, vet även inte vart det är idag. utan jag ser bara min stora pojke och tänker det skulle vart två.

• älvanpurjo
    Therese33 skrev 2010-04-19 12:27:47 följande:
    Älvanpurjo: Självklart är du välkommen till tråden! Vad jobbigt att inte veta när du var gravid att det var tvillingar? Hur länge sedan är det och hur mår ni idag?
    ja nu så här i efterhand så börjar man fundera hur de kunde missa på ul extra moderkaka och bebis. äveno m den ej hade hjärt ljud..
    födde aug 06 så är ett tag sen.
    vi mår bra. förutom att vi tycker sjukvården i stan slängde bort moderkaka med bebisen. så vet ju inte vart den finns. det skulle jag vilja veta.
  • älvanpurjo
    Therese33 skrev 2010-04-20 11:47:27 följande:
    Älvanpurjo: Skönt att ni mår bra idag, men sorgen över den förlorade tvillingen finns ju alltid hos oss. Det verkar vara väldigt dåligt hanterat på sjukhuset, dom borde ju sett som du säger att det fanns en bebis till i magen. Du har ingen kontakt på sjukhuset där idag?
    alltså nej det har jag inte... dock när sonen nr 2 föddes så skrek jag ni rör ej moderkakan. jag ville kolla själv innan dom fick ta den. när jag väl kom på att jag skulle ta hand om tvillingen så var den redan kremerad med moderkakan alltså med alla andras moderkakor,operations afall och sådant... den fick ej en egen låda och enskild kremering... känns osm den var skräp typ. men kan aldrig få den tillbax och göra det jag vill göra.. så bara lärt mig leva med det. dock så kramar jag offta grabben och pussar honom för två.
Svar på tråden Vi som förlorat ena tvillingen, del 11