Vi som förlorat ena tvillingen, del 11
Hej
jag vill börja med att beklaga alla er sorg, men samtidigt säga grattis till det underbara ni fick ha kvar.
Jag hade efter flera års kämpande blivit gravid genom ivf, såå glad jag blev när jag fick veta att båda embryona fäst. Allt har flytit på såå bra ända tills för 2 veckor sen i vecka 20, då vattnet plöttsligt gick på ena tvillingen. Allt lugnande ner sej, och jag blev sjukskriven, båda verkade må bra trots allt. Skulle tillbaka efter 2 veckor för att se så att den fick tillbaka lite vatten att öva sina lungor i och så. Denna dag var idag.
Både läkaren och vi hade på något sätt förberett oss på att det kanske inte skulle gå så bra för just den tvillingen, men, istäälet hade plöttsligt den andra tvillingen slutat växa redan då, vilket inte märktes då ju. Men nu fanns heller inga hjärtslag hos den, troligen har det slutat slå ganska nyligen, jag är sååå förkrossad och vet inte alls hur jag ska hantera detta.
Hittade denna tråd och kände att jag kanske passar in här, det skulle ju bli 2 ju, nu blir det kanske EN, för än så länge vet vi inte om den andra klarar sej alls. Känns såå orättvisst
Stora kramar till er alla
Kanse vart lite snurrigt inlägg, lessen i så fall, är fortfarande lite chockad och ofokuserad kände bara att jag ehövde skriva ner mina tankar till någon som förstår vad jag går igenom