DESPERAT! Hjälp mot illamående
drömmaromsmått skrev 2010-03-05 10:27:24 följande:
Jag orkar inte med det här längre, mår illa konstant och har ingen möjlighet att vara sjuksriven heller för vi är redan för kort på jobbet =(Har testat citron, ingefära, postafen, lergigan, papaya, mineralvatten, gurka, att äta innan jag kliver upp och äta med någon timmes mellanrum inget fungerar, jag fungerar inte jag mår dåligt av allt, till och med av mig själv, måste byta kläder flera gånger per dag för att jag tycker att det "luktar" tydligen så sitter det bara i mitt huvud för min man intygar gång på gång att jag luktar som vanligt och inte illa.Denna graviditeten har jag återigen kännt att jag borde arbeta men helt enkelt bestämt mig för att inte försätta mig i samma situation igen. Började direkt med Primperan istället för Lergigan Comp, fick 25 % sjukskrivning, som raskt övergick i hel sjukskrivning mars ut.
Mitt tips till dig som mår så illa. Ta hänsyn till dig själv och till barnets utveckling. Just nu kan du inte tänka på att ni är kort om folk på arbetet, det får arbetsgivaren försöka lösa på bästa möjliga sätt. Ring din läkare, hör om du kan få medicin alternativt höja dosen eller byta läkemedel och tänk över det där med sjukskrivning. Oftast går det fortare att komma igen om man får vila någon vecka istället för att pressa sig.
Lycka till!