kan onda axlar och nacke ge yrsel?
har konstant ont i mina axlar och nacke och även rygg...
har konstant ont i mina axlar och nacke och även rygg...
ja det kan det..huvudet får för lite blod/syre om man är riktigt spänd, därför kan man få yrsel. Även ångest och nervositet/oro kan ge yrsel...
okej tack...har haft yrsel lite till och från en längre tid nu!sen jag började jobba efter mammaledigheten i oktober...jobbar inom hemtjänsten och vi har många tunga kunder!sen blir det extra yrsligt när jag blir stressad!
jag är massör och du kan nog behöva massage eller gå till en kiropraktor för att bli av med problemet. det går itne över av sig själv tyvärr. och din yrsel kan säkert bero på det. även domningar i armar o händer förekommer till och från om man är så spänd. speciellt på morgonen när du vaknat.
Jag fick yrsel av stress, även spända muskler just runt axlar/nacke är ju även stresssymtom...
Fram till en massage nu i veckan hade jag varit i princip konstant yr sedan två veckor tillbaka. Så visst kan muskelspänningar ge både yrsel och huvudvärk!
Jag är sedan en vecka tillbaka konstant yr, när jag står, sitter, går, ligger. Lite bättre när jag ligger, men även då. Det är som att det är obalans i kroppen, ingen karusellyrsel utan som en ostadighetskänsla..
Ja, jag hade det hela tiden i ungefär ett år.. De gjorde alla möjliga tester, men sa att det berodde på psykisk stress..
Jag har det likadant! Hur har det gått för er? Nåt tips vad man kan göra åt det?
Jag har det likadant! Hur har det gått för er? Nåt tips vad man kan göra åt det?