medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?
Jag gjorde kirurgisk abort i v.6 el 7 (minns inte riktigt).
Aborten i sig gjorde inte ont, vaknade ur narkosen och kommer ihåg att jag kände mig lite öm bara i magen, inte alls farligt! Det konstiga var att jag inte började blöda alls!
Åkte hem kort efter att jag vaknat ur narkosen.
På natten vaknade jag kallsvettig med en smärta i magen som är obeskrivlig! Jag önskar inte min värsta fiende den smärtan! Ringde akuten som sa att jag skulle komma in. Jag kunde inte stå upp, föll ihop och kröp till toan. Kräktes flera ggr av smärtan, fick hög feber.
När jag kommer till akuten får jag sitta och vänta i timmar med samma smärta, dom vägrade ge mig smärtstillande ifall det kanske kunde vara blindtarmen det var knas med eller nått.
Tillslut kom läkarna på att jag hade en inflamerad livmoder. Läkarna på det andra sjukhuset (där jag gjort aborten) hade slarvat. Det fanns mycket rester kvar av fostret i mig. Dom hade inte lyckats skrapa och suga bort allt!!
Jag fick tabletter där för att "föda" ut fostret. Men jag fick inga krystvärkar...började inte blöda. På kvällen så bestämdes det att jag skulle bli skrapad igen, AKUT! För nu hade jag fått väldigt hög feber och hade feberfrossa.
Jag skrapades, vaknade sedan av att jag hade ont fortfarande. Dom pumpade i mig spruta på spruta med smärtstillande.
Låg inne på sjukhuset i 3 dagar sammanlagt.
Dom sa att jag kom in precis i rättan tid, annars hade jag nog inte kunnat få fler barn i framtiden!
Det är något av det värsta jag varit med om! Är jätterädd att jag ska behöva gå igenom något liknande någon mer gång i livet!