Inlägg från: Anonym (Aj som...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aj som...)

medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?

Jag gjorde medicinsk abort hemma i vecka 8. Jag vet att upplevelsen av smärta skiljer sig något enormt mellan individerna, men eftersom jag har en hög smärttröskel i vanliga fall och dessutom är van vid menssmärtor från helvetet tänkte jag att det inte skulle bli så farligt.

Jag tog mina doser smärtstillande på morgonen 2 dagar efter den första tabletten man fick på mottagningen. Sen tog det 1-1½ h och sen fick jag något så enormt ont. Jag kan inte förklara det, det kändes som att jag skulle dö. Jag grinade, låg på golvet, kunde knappt andas. Stoppade i mig fler tabletter, blev otroligt groggy men det påverkade inte smärtan ett dugg. Blödningen kom aldrig igång, så efter 3-4 timmar fick jag åka in akut. Där fick jag morfin för jag hade tagit ett dygns maxdos av citodon och voltaren. Smärtan var kvar dygnet ut men hanterbar.

Blödningen kom igång efter ca 5-6 timmar. Det blödde en hel del, typ kraftig mens, men bara i ett, två dygn, sen var det ganska sparsamt. Däremot fick jag ut ngt som såg ut som en tuggad köttklump efter en månad, mindre roligt kan jag ju säga.

Nu kommer jag aldrig göra om en abort, men skulle jag råda dig till ngt är det att göra det hos dem.

Svar på tråden medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?