Inlägg från: Anonym (lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lillan)

medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?

Jag gjorde kirurgisk abort i v.6 el 7 (minns inte riktigt).

Aborten i sig gjorde inte ont, vaknade ur narkosen och kommer ihåg att jag kände mig lite öm bara i magen, inte alls farligt! Det konstiga var att jag inte började blöda alls!

Åkte hem kort efter att jag vaknat ur narkosen.

På natten vaknade jag kallsvettig med en smärta i magen som är obeskrivlig! Jag önskar inte min värsta fiende den smärtan!  Ringde akuten som sa att jag skulle komma in. Jag kunde inte stå upp, föll ihop och kröp till toan. Kräktes flera ggr av smärtan, fick hög feber.

När jag kommer till akuten får jag sitta och vänta i timmar med samma smärta, dom vägrade ge mig smärtstillande ifall det kanske kunde vara blindtarmen det var knas med eller nått.

Tillslut kom läkarna på att jag hade en inflamerad livmoder. Läkarna på det andra sjukhuset (där jag gjort aborten) hade slarvat. Det fanns mycket rester kvar av fostret i mig. Dom hade inte lyckats skrapa och suga bort allt!!

Jag fick tabletter där för att "föda" ut fostret. Men jag fick inga krystvärkar...började inte blöda. På kvällen så bestämdes det att jag skulle bli skrapad igen, AKUT! För nu hade jag fått väldigt hög feber och hade feberfrossa.

Jag skrapades, vaknade sedan av att jag hade ont fortfarande. Dom pumpade i mig spruta på spruta med smärtstillande.
    Låg inne på sjukhuset i 3 dagar sammanlagt.

Dom sa att jag kom in precis i rättan tid, annars hade jag nog inte kunnat få fler barn i framtiden! 

Det är något av det värsta jag varit med om! Är jätterädd att jag ska behöva gå igenom något liknande någon mer gång i livet!

• Anonym (lillan)
    Anonym skrev 2010-04-09 19:58:50 följande:
    Lycka TS..Som sagt alla är vi olika och man ska inte bara måla upp skräck scener..Kommer säkert gå jätte bra för dig.Ska själv genomgå medecinsk abort och är inte så orolig över de..Har fött barn och den smärtan är nog värst och har man överlevt de så överlever man nog en abort :)
    Nej, man ska inte bara måla upp skräckscener, jag talade bara om för TS vad JAG själv var med om. Jag menar inte att skrämma, vill att hon ska vara uppmärksam ifall att hon är med om samma sak, då är det bråttom som tusan in till sjukhuset!

Det är nog fler det gått bra för än vad det är personer det gått illa för, men det jag var med om, den smärtan..man kan omöjligt ha SÅ ont när man föder barn ens!
    Vi här inne har inte "bara" målat upp skräckscener, många har ju berättat att det gått bra. TS frågar ju hur ont man haft efter abort osv. Svarar ju bara ärligt på hennes fråga.

Känns som att du bagatelliserar den smärtan som jag fick gå igenom när du skriver att det är värre att föda barn och att man överlever en abort! Självklart överlever man väl, men det handlade om den otroliga smärtan som var svaret på TS fråga!
Svar på tråden medicinsk abort, hur ont i 7+5/8+0?