• s89

Normalt att molvärken försvinner?

Hej!

Är gravid i vecka 6(5+0).
    Har illamående, lite ryggont, kissnödig hela tiden.
    Har även haft väldigt mkt molvärk, precis som mensvärk.
    Nu till min fråga. Ibland känner jag av molvärken jättemycket, och vissa dagar inte  alls. Blir då orolig att det är något konstigt. Är det normalt att ha ont vissa dagar och andra dagar inte?

Tacksam för svar{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Normalt att molvärken försvinner?
  • Pyresson

hej
    vad jag vet av egen erfarenhet och vad jag hört så är det helt normalt. varje gång jag varit gravid har jag bara haft lite molvärk och vissa dagar lite mer sen har det försvunnit helt. det där är nog lite olika

• s89
    Pyresson skrev 2010-04-12 07:52:48 följande:
    hej vad jag vet av egen erfarenhet och vad jag hört så är det helt normalt. varje gång jag varit gravid har jag bara haft lite molvärk och vissa dagar lite mer sen har det försvunnit helt. det där är nog lite olika
    Okej. Men skönt att höra att du haft lite molvärk vissa dagar lite mer och sen att det försvunnit. Man blir orolig.. Hade du även ryggvärk i början av din graviditet?
  • Pyresson

nej inte i början av graviditeten,däremot nu i slutet men jag tror att det hänger ihop med värken. men jag minns att min barnmorska sa att om man har lite värk så är det ett tecken på att bebisen ochlivmodern växer =)

• s89
    Pyresson skrev 2010-04-12 07:56:29 följande:
    nej inte i början av graviditeten,däremot nu i slutet men jag tror att det hänger ihop med värken. men jag minns att min barnmorska sa att om man har lite värk så är det ett tecken på att bebisen ochlivmodern växer =)
    Ok. Skönt att höra. Hoppas innerligt att allt kommer att gå bra {#lang_emotions_smile} Tack för ditt svar.
  • frukarlssonn

Ja det är helt normalt Med dottern försvann min molvärk i flera veckor från v6. Jag va hur nojig som helst vill jag lova {#lang_emotions_wink} Sen kom och gick det lite. Nu har jag knappt haft ngt alls! Första gången jag började känna ngt va i v7 nånstans, men inte mkt alls! Det kommer lite då och då men det kan gå en hel vecka emellan.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • s89
    Marinero skrev 2010-04-12 08:04:05 följande:
    Ja det är helt normalt Med dottern försvann min molvärk i flera veckor från v6. Jag va hur nojig som helst vill jag lova  Sen kom och gick det lite. Nu har jag knappt haft ngt alls! Första gången jag började känna ngt va i v7 nånstans, men inte mkt alls! Det kommer lite då och då men det kan gå en hel vecka emellan.
    ok. Skönt att veta att det är normalt. Även lite mensryggont är väl normalt i början också? Läste att någon skrev att det kan vara tecken på ett pågående missfall? {#lang_emotions_undecided}
  • Linawb

Jag hade med molvärk i v 5-6 till och från. Hade även värk i nedre ryggen. SEn försvann det i v 7 ungefär. Var på vul i v 8 (7+0) och då slog hjärtat, så att molvärken försvann var normalt. Men jag vet hur orolig man är! Det är jag fortfarande, går in i v 9 idag.

• s89
    Linawb skrev 2010-04-12 08:12:24 följande:
    Jag hade med molvärk i v 5-6 till och från. Hade även värk i nedre ryggen. SEn försvann det i v 7 ungefär. Var på vul i v 8 (7+0) och då slog hjärtat, så att molvärken försvann var normalt. Men jag vet hur orolig man är! Det är jag fortfarande, går in i v 9 idag.
    Tack tack! Känns bra att få höra erfaranheter {#lang_emotions_smile} Ja jag har också i nedre delen av ryggen.. Men hoppas det försvinner snart då. Vill också se så att hjärtat slår. Men undrar när man först kan se det.. Kanske är lite olika {#lang_emotions_smile}
  • frukarlssonn
    s89 skrev 2010-04-12 08:10:27 följande:
    ok. Skönt att veta att det är normalt. Även lite mensryggont är väl normalt i början också? Läste att någon skrev att det kan vara tecken på ett pågående missfall?
    Man har så olika symptom så det behöver verkligen inte betyda mf!! Ont i ryggen är ett vanligt symptom!
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • s89
    Marinero skrev 2010-04-12 10:43:28 följande:
    Man har så olika symptom så det behöver verkligen inte betyda mf!! Ont i ryggen är ett vanligt symptom!
    Ååh vad skönt att höra! Låter bra! {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden Normalt att molvärken försvinner?