• s89

Normalt att molvärken försvinner?

Hej!

Är gravid i vecka 6(5+0).
    Har illamående, lite ryggont, kissnödig hela tiden.
    Har även haft väldigt mkt molvärk, precis som mensvärk.
    Nu till min fråga. Ibland känner jag av molvärken jättemycket, och vissa dagar inte  alls. Blir då orolig att det är något konstigt. Är det normalt att ha ont vissa dagar och andra dagar inte?

Tacksam för svar{#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Normalt att molvärken försvinner?
  • Issa03

Jag har också ont i ryggen och molvärk och det kommer och går precis hur det vill och jag går in i vecka 10 idag! Och jag har också läst att det är helt olika, vissa behöver inte ha några symptomer alls och det går ändå bra! Har även ont i bäckenet och ischias nerven och det är verkligen inte skönt men samtidigt så vet man att det är för att det växer :)

• s89
    Issa03 skrev 2010-04-12 12:20:32 följande:
    Jag har också ont i ryggen och molvärk och det kommer och går precis hur det vill och jag går in i vecka 10 idag! Och jag har också läst att det är helt olika, vissa behöver inte ha några symptomer alls och det går ändå bra! Har även ont i bäckenet och ischias nerven och det är verkligen inte skönt men samtidigt så vet man att det är för att det växer :)
    Ja precis. Skönt att veta ! {#lang_emotions_smile} Åh jag längtar något enormt tills jag ska bli mamma. Hoppas verkligen detta håller i sig! Vore så underbart! {#lang_emotions_laughing}
  • Längtar massor

jag har precis som dig s89... molande värk i ryggen och kissignödig konstant..hoppas oxå att allt ska sluta bra:)

• s89
    Längtar massor skrev 2010-04-12 12:26:09 följande:
    jag har precis som dig s89... molande värk i ryggen och kissignödig konstant..hoppas oxå att allt ska sluta bra:)
    Vi alla får stötta varann och peppa! {#lang_emotions_laughing} Då blir det lättare. Känns ju skönt att fler har ont i magen/ryggen!
    Vilken vecka är du i?
    grattis förresten!
  • Issa03

Självklart så känns det bättre att veta att andra är i samma sits och vissa fungerar olika och får olika symptomer och grader :)
    Lycka till alla :)

• s89
    Issa03 skrev 2010-04-12 13:52:21 följande:
    Självklart så känns det bättre att veta att andra är i samma sits och vissa fungerar olika och får olika symptomer och grader :) Lycka till alla :)
    Japp så är det! Lycka till du med!! {#lang_emotions_smile}
  • Puchahontas

Jag hade molvärk, precis som mensvärk, hela första trimestern. Min BM kallade det växtvärk, vissa dagar var det mer och andra mindre.

• s89
    Puchahontas skrev 2010-04-12 13:56:41 följande:
    Jag hade molvärk, precis som mensvärk, hela första trimestern. Min BM kallade det växtvärk, vissa dagar var det mer och andra mindre.
    Ok. Precis som jag då. Vissa dagar är det nästan hela tiden, andra dagar bara någon enstaka gång om dagen! Men det är nog säkert så. Bara att försöka njuta av graviditeten! {#lang_emotions_smile}
  • Lovisa81
    Marinero skrev 2010-04-12 08:04:05 följande:
    Ja det är helt normalt Med dottern försvann min molvärk i flera veckor från v6. Jag va hur nojig som helst vill jag lova {#lang_emotions_wink} Sen kom och gick det lite. Nu har jag knappt haft ngt alls! Första gången jag började känna ngt va i v7 nånstans, men inte mkt alls! Det kommer lite då och då men det kan gå en hel vecka emellan.
    Någon som kollar av den här tråden fortfarande? Jag hittar bara gamla trådar med ämnen som för mig är aktuella idag… Ditt inlägg Chanelll var skönt att hitta! Jag hade en sparsam blödning dagen före BIM och trodde först det var mensen som kommit tidigt. Men jag hade upplevt så många konstiga grejer som världens skummaste drömmar, humörsvängningar, molvärk till och från, kissnödig mm så jag tog ändå ett gravtest på BIM +3 eller liknande. Det visade positivt! Sedan dess har jag tagit 2 test till för att se om det fortfarande är starkt positiva resultat (så det inte var ett tidigt mf jag fick) och de har varit starka sedan dess (drygt en vecka sedan första positiva jag tog). Jag är i vecka 6 nu men plötsligt känner jag nästan aldrig molvärk… Börjar känna mig riktigt orolig även om brösten iof är mer svullna och ömma nu, speciellt stora på morgonen… Så kanske har jag bara växlat symtom men då man aldrig varit gravid förut blir man lätt nojjig för vad som helst… tror ni det är normalt i mitt fall också.. trots blödningen..?

• shiningmoon
    Lovisa81 skrev 2010-09-15 09:39:30 följande:
    Någon som kollar av den här tråden fortfarande? Jag hittar bara gamla trådar med ämnen som för mig är aktuella idag… Ditt inlägg Chanelll var skönt att hitta! Jag hade en sparsam blödning dagen före BIM och trodde först det var mensen som kommit tidigt. Men jag hade upplevt så många konstiga grejer som världens skummaste drömmar, humörsvängningar, molvärk till och från, kissnödig mm så jag tog ändå ett gravtest på BIM +3 eller liknande. Det visade positivt! Sedan dess har jag tagit 2 test till för att se om det fortfarande är starkt positiva resultat (så det inte var ett tidigt mf jag fick) och de har varit starka sedan dess (drygt en vecka sedan första positiva jag tog). Jag är i vecka 6 nu men plötsligt känner jag nästan aldrig molvärk… Börjar känna mig riktigt orolig även om brösten iof är mer svullna och ömma nu, speciellt stora på morgonen… Så kanske har jag bara växlat symtom men då man aldrig varit gravid förut blir man lätt nojjig för vad som helst… tror ni det är normalt i mitt fall också.. trots blödningen..?

hoppar in på den här tråden trots att den e lite gammal :)
    Är själv bara i vecka 4+4 men känner också av den där molande värken. Väntar mitt tredje barn nu och vad jag kan minnas sedan tidigare har jag inte haft ngn sån när starkt molande värk så pass tidigt gången..
    Är det ditt första?
  • Momalicious

Jag hade molvärk fram till v 6-7 och då slutade det helt. Haft liiiite en gång sen dess och är i vecka 25 eller 26 (hjärnsläpp) nu.

• Fru Bragstad

Samma här, e i v 6+3 idag, å har precis som flera beskriver, illamående, typ "mensvärk", ont i ryggen, speciellt på vissa punkter (ung där jag kan få ont vid mens oxå...), kissnödig (e uppe ett par gånger per natt!)...

Skönt att de finns fler! Glad

• pixie mason

jag hoppar också in här.. jag har också molvärk är i vecka 12 nu och jag är så avundjsuk på alla som inte har ont för det börjar bli riktigt psykiskt påfrestande detta men och nästan jämt ha mensvärks liknande smärtor.. ringde mvc i dag och hon sa att det är helt normalt (den växer ju där inne) sen sa hon att de brukar gå över för vissa tidigare för andra lite senare så ja hoppas min värk försvinner för det är läskigt tycker jag  :/
    sen har jag ju haft ett MA i april så smärta är lika med MF för mej :(

• Lovisa81
    shiningmoon: Jepp det är första… och anledningen till att jag är orolig är eftersom barnmorskan jag ringde till efter jag testat positivt trots blödning sa att om symtomen fortsätter finnas där för mig och jag fortsätter testa positivt är jag troligen gravid ännu, medan om symtomen avtar och testen blir svagare fick jag kanske ett tidigt mf…

(Så varför jag skrev på den här tråden är alltså inte att jag är orolig för symtomen utan snarare frånvaron av dem :/ )

Momalicious: Otroligt skönt att läsa om fler som tappat symtom ungefär i min vecka utan att det varit någon fara på taket! Hoppas det är lika för mig, jag testar ju iaf starkt positivt fortfarande..

• Lovisa81

pixie mason: Förstår att det inte är speciellt skoj att ha ont hela tiden heller… men de säger iaf tror jag att så länge det inte är jätteont i kombination med blödning så är det ofta ”bra” värk (växtvärk osv). Det man blir orolig för då man inte har så mkt värk är om det slutat växa där inne.. som jag förstår det är det ju en ganska kritisk tid i vecka 6 då hjärtat ska bli till osv..

Någon fler som har sömnproblem? Jag har hög puls och känner mig liksom ”uppjagad” på kvällarna. Har därför svårt att få ro och somna, så jag vrider och vänder på mig hela nätter ibland.. känns inte så bra för stackars fröet där inne i magen.. :/

• Lovisa81

så här har mina tester sett ut. Första taget torsdag 9 sept, andra taget lördag 11 sept och sista taget  nu i måndags den 13. Ska ta ett till ikväll och är det också starkt så ringer jag och bokar tid på mvc tror jag.. isf vågar jag tro på att det inte var ett mf.. jag hade en liten blödning i två dagar (6-7 sept) och ingen smärta så jag hoppas ju på att det var en "normal" blödning bara...

• shiningmoon

Tycker det är tidigt att redan i v 4 känna av illamående så här pass samt alla toabesök..men vad vet jag :)

• Lovisa81

Ja jag är iof ingen expert men jag tyckte jag behövde gå på toa väldigt ofta redan i den veckan också.. så det är säkert normalt! Men det snåriga med allt är ju att alla graviditeter verkar yttra sig så olika..

• Madeleineeg

Hoppas in i tråden!!!

Jag är i V 6 (5+2) , i know väldigt tidigt men hur som helst.

Är brutalt orolig, samtidig så vet jag att jag inte kan direkt påverka något.

Men har haft två tidiga missfall efter vår son som snart är 2 år. Började försöka i mars i år och nu kom plusset igen, hoppas det stannar ??

Men hasen hela förra veckan molvärk och fram till igår

Typ avtog det, mår lite små illa men inget annat.

Bör man va orolig??

• joannaq
    Madeleineeg skrev 2018-11-16 18:56:50 följande:

Hoppas in i tråden!!!

Jag är i V 6 (5+2) , i know väldigt tidigt men hur som helst.

Är brutalt orolig, samtidig så vet jag att jag inte kan direkt påverka något.

Men har haft två tidiga missfall efter vår son som snart är 2 år. Började försöka i mars i år och nu kom plusset igen, hoppas det stannar ??

Men hasen hela förra veckan molvärk och fram till igår

Typ avtog det, mår lite små illa men inget annat.

Bör man va orolig??

Jag är i v13 och har inte haft molvärk en enda gång, så det är nog väldigt olika och behöver inte vara något att vara orolig för.

Lycka till
Svar på tråden Normalt att molvärken försvinner?