• paloma84

vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??

Vi barn i min familj har sagt mamma och pappa till våra biologiska föräldrar, de andra har kallar vi för deras namn!

• paloma84
    paloma84 skrev 2010-04-14 18:27:22 följande:
    Vi barn i min familj har sagt mamma och pappa till våra biologiska föräldrar, de andra har kallar vi för deras namn!
    Och då kan jag ju tillägga att jag har fyra syskon där vi alla har olika föräldrar :)
    Är vi däremot med någon av våra syskons föräldrar eller mor/farföräldrar och någon utomstående undrar så är de våra bonusföräldrar eller bonus-mor/farföräldrar.
    Och i andra sammanhang så är vi "våra föräldrars namn"s dotter/son, som Marias dotter osv.

Mamma och pappa säger jag bara till mina biologiska föräldrar, trots att de andra föräldrarna är som mammor och pappor till mig. Men visst har jag sagt "fel" flera gånger!
    Ex. sagt till min bio-pappa, att jag mamma och pappa var på skansken och sen säga nej... jag, mamma och "namn" va där..
    Och visst kan pappa se lite chockad ut, men herregud.. Vi är barn/människor och man säger fel ibland. Men det är inget de skulle bli arha över.
Svar på tråden vad kallar ni er.. bonusmamma, styvmamma, extramamma, för ert namn eller??