• Faab06

Fler med ont i ryggen TIDIGT i graviditeten?

Jag har haft jätteont i ryggen precis som du sedan vecka 5. Blir alldeles trött i korsryggen/svanken och har svårt att sitta allt för länge. Hade ett missfall innan denna graviditet men då började det inte alls med ryggont. Hade väldigt få symptom den gången. Jag var precis som vanligt och hade bara molvärk. jag var inet trött, inte kissnödig osv. Den gången hade jag rosa i trosorna utan förvarning en dag sedan kom det färskt blod efter någon dag och först efter det fick jag kramp i mage och rygg och då ett konstaterat missfall men det är inte samma ryggont som jag har denna ggn. Nu blir jag mer "trött" i ryggslutet eller vad man ska kalla det.  

Tror helt enkelt att det är muskelaturen som mjukas upp. Jag är nu i vecka 7 (6+5) och i tisdags var jag på VUL och fick se vår lilla myra med ett klart tickande hjärta och som sagt jag har haft precis som du ont till och från sedan vecka 5 så du behöver nog inte oroa dig. 

Kram
    /Anna  

• Faab06
    polyester01 skrev 2010-04-17 08:18:45 följande:
    Förlåt att jag avbryter TS... Men jag undrar bara när du fick ditt mf...i viken vecka??Jag är i vecka 5+4 oc jag känner INGET... Har varit gravid tre ggr förut och då har jag mått illa, kissat på nätterna och varit trött... Så när jag läste ditt inlägg blev jag såklart väldigt orolig    Hoppas på svar...
    Du ska inte oroa dig, det är ju väldigt individuellt. Bara för att jag fick missfall för att jag inget kände betyder inte det att det gäller dig eller andra. Jag har läst om massa kvinnor som inte känner så mycket men som det gått bra för. Jag hade själv en känsla av att något inte stämde på något underligtvis hela tiden. Precis som det låg i det undermedvetna att det inte skulle gå vägen, trots att jag aldrig hade varit gravid före och kunde veta hur det skulle kännas.

Jag fick missfall i början av vecka 7 (6+3). Har precis "passerat" 6+3 nu i veckan som gått med denna nya graviditet utan blödning och det känns som jag kommit förbi en av alla "milstolpar jag satt upp i huvudet. Hoppas såklart att det ska gå bra och att jag och min man äntligen ska få vår lilla bebis i början av december.

Du måste tänka att du väntar barn och inte missfall. Så sa någon klok till mig och jag försöker sjäv att leva efter det, även om det är svårt med oron hela tiden. Du ska se att ert fjärde barn kommer. 

Kram/Anna 
Svar på tråden Fler med ont i ryggen TIDIGT i graviditeten?