Fler med ont i ryggen TIDIGT i graviditeten?
Faab06 skrev 2010-04-16 15:04:44 följande:
Jag har haft jätteont i ryggen precis som du sedan vecka 5. Blir alldeles trött i korsryggen/svanken och har svårt att sitta allt för länge. Hade ett missfall innan denna graviditet men då började det inte alls med ryggont. Hade väldigt få symptom den gången. Jag var precis som vanligt och hade bara molvärk. jag var inet trött, inte kissnödig osv. Den gången hade jag rosa i trosorna utan förvarning en dag sedan kom det färskt blod efter någon dag och först efter det fick jag kramp i mage och rygg och då ett konstaterat missfall men det är inte samma ryggont som jag har denna ggn. Nu blir jag mer "trött" i ryggslutet eller vad man ska kalla det. Tror helt enkelt att det är muskelaturen som mjukas upp. Jag är nu i vecka 7 (6+5) och i tisdags var jag på VUL och fick se vår lilla myra med ett klart tickande hjärta och som sagt jag har haft precis som du ont till och från sedan vecka 5 så du behöver nog inte oroa dig. Kram /Anna Jag är i vecka 5+4 oc jag känner INGET... Har varit gravid tre ggr förut och då har jag mått illa, kissat på nätterna och varit trött... Så när jag läste ditt inlägg blev jag såklart väldigt orolig Hoppas på svar...