• Cam82

Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?

Har hela tiden varit supersvullen och gasig, men det verkar ha lugnat sig, sist jag var gravid avtog illamåendet jag hade på kvällen i vecka 14 ca, då började det iof senare, varför jag blir nojig är för att jag har ätit mögelost vid 2 tillfällen, jag trodde nämligen att det var ok om den är pastöriserad, men tydligen inte, är livrädd nu att det ska gå fel och att jag ska få listeria =( Någon som är i liknande situation?

• Svar på tråden Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?
  • Cam82
    famgiger skrev 2010-05-10 11:58:25 följande:
    Det finns ju något man brukar kalla spökveckor. Det är en liten mellan period efter den första extremtröttheten och illamåendet och innan man börjar känna babyn. Brukar infalla någon gång mellan v.10-16. Låter ju som att det skulle vara något sådant för din del. Själv är jag gravid i v.12 snart 13 och har sedan någon veckan upplevt samma som du. Det är säkert ingen fara vad gäller osten.
    Ok, ja det kanske är det då, tack för ditt svar =)
  • Cam82
    traxxas skrev 2010-05-10 18:54:17 följande:
    Hejsan jag är i vecka 11 (10+4)och känner mig inte alls gravid.Magen putar lite men inget mer än vanligt Ibland undrar man om man verkligen e gravid.Så ibland gör jag ett test för att påminna mig själv.Kram
    Vad skönt att höra att det är fler Har du haft symptom och de har försvunnit? eller har du inte känt något på hela tiden? Ja det är skoj att göra ett test, själv brukar jag titta på bilden av det digitala testet för att påminna mig ibland Kram
  • Cam82
    Långstålsskrälle skrev 2010-05-11 14:40:19 följande:
    Tänkte att det kanske kan lugna dig lite om jag berättar hur det var för mig. I vecka 8 försvann ALLA mina symtom (bröst-ont, växandet av brösten, gasig mage, illamående osv). JAg ringde BM men hon ville inte ta emot mig förrän på inskrivn. ett par veckor senare. Jag var jätteledsen och orolig. Gick till distriktssköterskan på vårdcentralen. Men hon kunde inte säga speciellt mkt förutom att det nog ej var någon fara att symtomen helt försvunnit. Kom på hemma att ju Clearblue (och andra såna gravtest mäter HCG-hormon) så jag gjorde ett nytt test efter kanske en vecka eller två och plusset var då lite starkare än vid första testet. Med detta tvingade jag mig själv att inte oroa mig och efter cirka 4-5 veckor kom symtomen tillbaka med besked. Och då ångrade jag mig nästan att jag längtat eftersymtomen, hehe. Spydde som en liten gris. Jag tycker det verkar rätt vanligt att symtomen försvinner och att graviditeten ändå är precis som det ska. Lycka till nu :)
    Tack för dina ord, det känns alltid bra att läsa att det är samma sak för andra, lycka till själv
  • Cam82
    december2010 skrev 2010-05-11 19:11:24 följande:
    Här är en till som är orolig  går snart in i vecka 10, och har gått och funderat dom senaste dagarna.  Känner precis samma sak... så det känns lite skönt att det är fler som upplevt det så.Har haft väldigt starka symtom innan, men dom har börjat försvinna   precis som "långstålsskrälle" skrev så är det kanske något man kommer få äta upp senare?  Men just nu hade det bara kännts bra...Konstigt det där att det bara kan komma och gå? Ska nog också ta ett gravtest till och banka in i skallen att det faktiskt finns något i magen, som lever och mår bra :)
    Vi får följas åt och stötta varandra, jag gick in i vecka 11 igår, längtar tills vecka 12 har passerat, då kanske man kan släppa detta lite
  • Cam82
    traxxas skrev 2010-05-13 19:24:52 följande:
    Idag är jag i vecka 12 (0+0)Känner ingenting utom lite ömmande bröst blev lite orolig idag när jag såg att det hadekommit lite bruna flytingar men ringde sjukvårdsupplysningen och det var tydligen normalt *skönt*
    Jag går in i vecka 12 på måndag, känner inte så mycket heller mer än att jag har svårt att äta vissa saker. Ok skönt att det är normalt då.
  • Cam82

Jag har gått 12 fulla veckor imorgon, min mage är svullen och gasig igen, trodde att det hade försvunnit, mår också illa till och från på kvällarna, kan inte äta mycket mat förrän det tar stopp, blir proppmätt på litegrann, hur går det för er andra?

Svar på tråden Känner mig inte gravid längre i vecka 10, någon fler?