• snart bebis

Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor

Jag är överlycklig över att ha "plussat" för första gången efter 4 års kämpande! Igår testade jag med ett "vanligt" test och fick då en svag plus-linje. Åkte då och köpte ett digitalt test med veckoindikator och gjorde det imorse. Jag vet att jag är i vecka 4+3 då jag gjort IVF, men fick svaret 1-2 veckor. Det borde ju ha varit 2-3 veckor. Är rädd att det är någonting fel på graviditeten. Någon som varit med om detta och som fått en normal fortsättning på graviditeten?

• Svar på tråden Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor
  • faceprimer

Har bara läst TS inlägget, men det står ju om man läser i bruksanvisningen att 1-2 veckor enligt veckoindikatorn är 3-5 veckor Testade med det senast igår och då stod det iallafall i bruksanvisningen

• Strix

Firefly - huhr gick det? Och till alla som inte läser tråden innan ni svarar. Vi som är eller har varit bekymrade förstår instruktinerna och veckoräkningen. Den visar ändå fel och därför blir man orolig. Visst utrymme finns för skillnader i hcg- nivå,men var gränsen går vet man inte.

• MamaNikita

gravid i vecka 10. provade clearblue graviditetstest med veckoindikator o det visar 3+. ska jag oroa mig för att ha fått missfall?? :(
    ska till mvc nästa vecka. hoppas det inte är nå skit :( 

• EEJ
    MamaNikita skrev 2011-08-17 21:39:37 följande:
    gravid i vecka 10. provade clearblue graviditetstest med veckoindikator o det visar 3+. ska jag oroa mig för att ha fått missfall?? :(
    ska till mvc nästa vecka. hoppas det inte är nå skit :( 

Det finns inget "högre" än 3+ så det är omöjligt att veta. Vet är nog helt fint med magen!
  • Majskorn

mitt visade för många veckor det visade 3+ måndagen innan den fredag jag skulle gå in i nästa vecka. Är nu i v18+6 enligt ul så jag tycker du ska ignorera veckoindikatorn och glädjas åt ditt "gravid" ist :D

• Mussann
    Strix skrev 2011-06-04 13:18:40 följande:

Jo, precis. Just därför ska man enligt "normal" hcg-kurva få 1-2 veckor på indikatorn kring BIM och sedan 2-3 veckor fram till vecka 6 och på 5+0, dvs när man går in i vecka 6 ha 3+ på indikatorn. Det kan variera en aning (dvs dagar) mellan olika kvinnor, men har man inte " 2-3 veckor"när man åtminstone går in i vecka 6 verkar det rätt kört. Man får mer exakta mätnningar om man istället tar blodprov, men indikatorerna är rätt bra och åtminstone i Sthlm är det svårt att få igenom blodprov. Någonstans går gränsen för när det troligen är en missed abortion och eftersom jag har haft flera sådana är jag nyfiken på om TS testade vidare efter detta. Naturligtvis kan man ju vänta och ta ett nytt prov, men sekunderna känns som veckor när man väntar på besked om missfall eller ej. Det är för övrigt rätt ovanligt med "låghormonare" som trots låga värden i början föder friska barn.

Hur kan du ens säga så ? häva ur sig massa bullshit . de är inte KÖRT om den inte visar 2-3 veckor i vecka 6 eller vad du pladdrar om utan kvinnor har olika nivåer hcg! sluts oroa folk i onödan , speciellt kvinnor som redan är oroliga. herre jösses folk alltså
  • Filippa85

Hej!

Någon som läser denna tråd fortfarande? Jag ska vara i ungefär v. 4+5 och tog idag efter lunch CD Digital som endast visade 1-2 veckor.

Är det kört eller vad tror ni? 

• Jsv17
    Filippa85 skrev 2017-10-09 14:38:22 följande:

Hej!

Någon som läser denna tråd fortfarande? Jag ska vara i ungefär v. 4+5 och tog idag efter lunch CD Digital som endast visade 1-2 veckor.

Är det kört eller vad tror ni? 

Är du säker på när du hade ägglossning? Jag fick 1-2 veckor när jag enligt sista mens var 4+6, sedan har jag blivit flyttad lite åt gången vid vul, kubul och rul, 8 dagar totalt så då var jag ju faktiskt ganska rätt enligt indikatorn. En läkare jag frågade, då jag faktiskt testade med ägglossningstest och fann detta ngt förvirrande, sa att det finns studier som tyder på att vi kvinnor faktiskt oftare än man trott släpper 2 ägg, och att man inte alltid gör det samtidigt utan det kan gå några dagar emellan vilket man inte tidigare trott heller, så han sa att i mitt fall kan det helt enkelt ha tagit sig på den senare.

Jag var helt säker på att min grav var "körd" och det förstörde början på min graviditet, skit i veckoindikatorn, den säger ingenting om hur din graviditet mår, den mäter hormon, som dessutom kan variera av andra orsaker.

Grattis till din graviditet och lycka till, försök att sluta testa om du kan
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Försökermedivf

Nu ska jag skriva ett positivt inlägg för dem där veckorna slår om sent.

Testade enligt nedan (och veckorna stämmer på pricken då jag gjort IVF)

v 5+2 - Gravid 1-2

v 5+3 - Gravid 2-3

v 6+0 - Gravid 2-3

v 6+1 - Gravid +3

Idag i v 7+6 har jag varit på VUL där allt såg fint ut. Hjärtat slår som det ska och storleken stämmer överens med 7+6.

Kommer aldrig mer ta test med veckoindikator då det enbart gett mig en fruktansvärd ångest. Att jag dessutom antecknat exakt när det slog om med sonen och därmed hade något att jämföra med gjorde inte saken bättre.

Men, för alla som oroar sig och läser varenda tråd som finns om detta - det är inte kört!

• Drömmenomstort
    Försökermedivf skrev 2020-06-30 12:55:25 följande:

Nu ska jag skriva ett positivt inlägg för dem där veckorna slår om sent.

Testade enligt nedan (och veckorna stämmer på pricken då jag gjort IVF)

v 5+2 - Gravid 1-2

v 5+3 - Gravid 2-3

v 6+0 - Gravid 2-3

v 6+1 - Gravid +3

Idag i v 7+6 har jag varit på VUL där allt såg fint ut. Hjärtat slår som det ska och storleken stämmer överens med 7+6.

Kommer aldrig mer ta test med veckoindikator då det enbart gett mig en fruktansvärd ångest. Att jag dessutom antecknat exakt när det slog om med sonen och därmed hade något att jämföra med gjorde inte saken bättre.

Men, för alla som oroar sig och läser varenda tråd som finns om detta - det är inte kört!

Tack för ett så lugnande svar. ??

Sitter själv med denna ångesten nu med veckor som inte ökar. Har total testmani just nu.

Men mina pluss på clearblue blir iallafall starkare. 

Tog i tors, lördags och imorse. Försöker hoppas och inte hoppas och inte låta all ångest och oro ta över. 

Svar på tråden Clearblue graviditetstest med veckoindikator - det visar för lite antal veckor