Någon som käkat Maca?
Hej! Jag använder maca varje dag! Det är en rot (inte ört) som finns i pulverform. Jag använder det i smoothies och i min morgongröt. Sååå underbart gott! Och ja, det balanserar hormonerna.
Hej! Jag använder maca varje dag! Det är en rot (inte ört) som finns i pulverform. Jag använder det i smoothies och i min morgongröt. Sååå underbart gott! Och ja, det balanserar hormonerna.
För att balansera hormonerna (som ju kan göra det lättare att bli gravid). Jag och min kille planerar första försöket någon gång kring oktober. Fram tills dess njuter jag för att det är såå gott och för att mina cykler blir mer stabila!
Billingsmetoden innebär att man som kvinna lär sig hur kroppen fungerar. Man behöver inte ha regelbunden mens för detta. Att veta vad som händer och vilka hormoner som susar i kroppen vid olika tillfällen är enormt befriande! Jag behöver inte lägga över ansvaret på någon typ av ägglossningstest och inte proppa kroppen full med syntetiska hormoner. Googla! :) Finns massor med info, forskning och råd.
Ja du bör ta det regelbundet under en längre period för effekt. Hormonsystemet är ju till övervägande del ett ganska långsamt system som behöver lite tid för att förändras.
Väldigt och väldigt.. Du lär känna igen några få av funktionerna i din kropp. Kan väl aldrig vara fel? Billingsmetoden handlar bara om hur en del av kvinnosystemet funkar vilket känns väldigt befriande att kunna.
Vad som händer om man inte är medveten om sina kroppsfunktioner/signaler och väljer att förlita sig på hormonella preparat är:
1. Man bidrar till hormonutsläpp i haven som förändrar fiskarnas fortplantningsmöjligheter.
2. Man lägger över ansvaret för sin fertilitet på artificiella hormoner
3. Man underkastar sig läkemedelsföretagen som ÄLSKAR att kvinnor är obildade nog att inte veta ett skvatt om sina kroppar och därför glatt knaprar i sig deras p-piller (vi snackar många miljoner kronor i omsättning)
Jag och min kille har kört detta ett halvår och det funkar prima! Det krävs att man är intresserd och lägger ner lite tid på att lära sig, men det är sååå värt det! :) Lycka till!!!