Inlägg från: ella79a |Visa alla inlägg
  • ella79a

abort i v 5-6?

apple84 skrev 2010-05-14 16:57:00 följande:
    Taaack! Saken e den att vi har en dotter som precis blivit 1år. Vi håller på att kolla efter hus, jag har fått ett bra sommar vik jobb som jag troligtvis kommer få fast efter sommaren.  Jag pallar helt enkelt inte med ett barn till nu.. gå på mamma ledighet när jag har chans o få ett bra jobb + att vi ska gifta oss nästa sommar... De bara inte klickar nu alltså...  Jag ringde sjukan idag o de sa att de vanligaste e medicinsk borttagning eftersom enligt hennes beräkning  e jag 5v + 4dgr.  Jag har läkarbesök den 25e maj först! Fråga om jag inte kunde få de tidigare men de fanns inte så jag ringer runt nu i hela Skåne för o få tid... Nån av er bor inte i Skåne som kan ge mig en hint vart jag kan vända mig? Lund ska jag ringa på tis för de har tfn tid så. Helsingborg har tid på mån  ohh.. jag vill bara ha de överstökat =(  Så dumt av mig o inte ta p-piller.... känner mig som en idiot..
    Jag har gjort abort i vecka 5-6 och jag gjorde då en medicinsk och jag hade inget ont och var på jobbet samma eftermiddag. Man blöder lite mer än mens.
    Jag har även gjort en kirurgisk abort i vecka 9 och även den var helt okomplicerat och hade aldrig någon smärta överhuvudtaget.

Är nu gravid i vecka 16. Blev gravid lätt, otroligt lätt.

Om du var "dum" som inte tog p-piller så var i så fall din sambo/man lika "dum" som inte använde kondom eller försäkrade sig om att du åt p-piller. Ansvaret ligger på båda. Känn inte skuld, man är inte mer än människa.
  • ella79a
    Anonym skrev 2010-05-17 10:44:59 följande:
    Jag födde vår flicka för ganska exagt ett år sedan. min fråga är nu till er som gjort medisinkt abort.... KLARAR man detta "Utan problem" om man fött med endast lustgas?  De gör ont, jag vet men om jag nu ska gemföra lixom... För jag tänker så här.... fixa jag att föda min dotter med endast lustgas så fixar jag en abort i v6-7?
    Jag har svårt att identifiera mig med det här med att det ska göra "ont". Min medicinska abort i vecka 6 kändes inte något alls, hade inte ens mensvärk och gick till jobbet samma eftermiddag. Gjorde hemabort och hade inte fött barn. Blödde mer än mens i en vecka (kommer lite klumpar med levrat blod) och sedan sparsamt i ytterligare en vecka. Allt kom ut, inga komplikationer.
  • ella79a
    apple84 skrev 2010-05-20 08:51:25 följande:
    Tack så mycket ella79a!!!! Mycke bra o intressant skrivet.  Jag ska på läkarundersäkning den 25e o hoppas på att de ska gå snabbt så jag får de överstökat för jag mår dåligt över detta nu. hade de varit nästa år vid denna tiden hade jag inte gjort abort men tyvärr så styr pengar =/ Kram
    Det var så lite så! Fråga om du undrar något mer. Sen är ju allas upplevelse individuell självklart. Jag önskar dig lycka till och gör det som känns rätt. Min erfarenhet är att vet man med sig att det är rätt beslut känslomässigt så ångrar man sig inte. Men det måste som sagt kännas rätt känslomässigt. Vägen till beslutet kan dock vara fylld med tårar, sorg och andra knepiga känslor som är svåra att hantera. En slags bearbeting i förväg kanske man kan säga. Efteråt kände jag bara lättnad och har aldrig ångrat mig.
Svar på tråden abort i v 5-6?