abort i v 5-6?
apple84 skrev 2010-05-14 16:57:00 följande:
Taaack! Saken e den att vi har en dotter som precis blivit 1år. Vi håller på att kolla efter hus, jag har fått ett bra sommar vik jobb som jag troligtvis kommer få fast efter sommaren. Jag pallar helt enkelt inte med ett barn till nu.. gå på mamma ledighet när jag har chans o få ett bra jobb + att vi ska gifta oss nästa sommar... De bara inte klickar nu alltså... Jag ringde sjukan idag o de sa att de vanligaste e medicinsk borttagning eftersom enligt hennes beräkning e jag 5v + 4dgr. Jag har läkarbesök den 25e maj först! Fråga om jag inte kunde få de tidigare men de fanns inte så jag ringer runt nu i hela Skåne för o få tid... Nån av er bor inte i Skåne som kan ge mig en hint vart jag kan vända mig? Lund ska jag ringa på tis för de har tfn tid så. Helsingborg har tid på mån ohh.. jag vill bara ha de överstökat =( Så dumt av mig o inte ta p-piller.... känner mig som en idiot..Jag har även gjort en kirurgisk abort i vecka 9 och även den var helt okomplicerat och hade aldrig någon smärta överhuvudtaget.
Är nu gravid i vecka 16. Blev gravid lätt, otroligt lätt.
Om du var "dum" som inte tog p-piller så var i så fall din sambo/man lika "dum" som inte använde kondom eller försäkrade sig om att du åt p-piller. Ansvaret ligger på båda. Känn inte skuld, man är inte mer än människa.