Lantbon skrev 2011-07-18 22:18:48 följande:
När jag födde första barnet låg jag inne fem dygn med regelbundna värkar innan han ville komma ut i v 34+6. denna gång var jag orolig för när jag skulle åka in. Ville inte ligga så länge med värkar. En morgon i v 39+1 började värkarna med en min mellanrum direkt. Ringde fl som sa till mig att de var nog inte så starka eftersom jag kunde prata undertiden. Tog en alvedon, men värkarna blev allt intensivare snabbt. Ringde barnvakt o mannen sim båda var ca 45 min bort. Ringde fl igen o kunde knappt prata. Min 2 åring gick runt här hemma o helt plötsligt säger jag till bm på fl att "oj, han har bajsat nu också". Inte en chans att jag kunde resa mig från soffan o byta på honom
Iaf så bestämmer bm att skicka en ambulans. När de kommer trycker det på ordentligt. De börjar dividera om vilket bb vi ska till. Jag skriker till dem att det hinner vi inte med. Hinner andas lustgas ca 3 min o utbrister helt plötsligt "går det på hemförsäkringen om soffan blir förstörd?" Dottern föddes på soffan 1,5tim efter första värk. Ambulanspersonalen hann vara här i tio min, mannen hann hem, barnvakten kom o bytte sonens bajsblöja
och soffan klarade sig
Ojoj oj..ska du skaffa fler barn så får maken inte vara längre bort fall att han inte hinner hem :)