-
GAAAHAAAHAAA!!! Det AR roligt!Anonyhm skrev 2010-06-04 12:56:37 följande:Jag använde lustgas. Den hjälpte inte med ett skit men den gjorde min röst mörk och grumlig som darth vader. Så där satt jag och skrek med monsterröst "det är inte roooligt" medan min man och en barnmorska försökte att inte dö av skratt.
-
Men vad ACKLIGT att filma in i muffen nar barnet kommer ut! Sarskilt om det ar ens partners muff. Om jag hade varit man hade jag inte velat se det!SladdispåG skrev 2010-07-06 19:21:59 följande:Mellan krystvärkarna fick jag tag i kragen på en BM och lyfte nästan upp henne, hon såg allvarligt rädd ut... och kommenderade henne : Nu tar du och trycker in det där huvudet och klipper mig med saxen, för jag tänker inte trycka ut den!
En bekant till mig skulle bli pappa och hade videokameran med på förlossningen.
Det skulle absolut filmas därnere när huvudet kom ut men pappan tyckte det var så läskigt så han svimmade!
Barnmorskorna hjälpte honom kvickna till och så kom nästa krystvärk.
Pappan kastar sig upp för att filma... slår huvudet i förlossningslampan och tuppar av igen...
Den här gången skrattar barnmorskorna ihjäl sig och glömmer nästan bort den blivande mamman!
Det var många år sedan och jag skulle gärna vilja se filmen men nix tyvärr...
Sager inte att det ar ackligt om det ar dokumentarfilm eller forlossningar i allmanhet... -
Men shit vad kul!Tata90 skrev 2010-07-07 01:51:09 följande:Min pappa till min mamma när hon väcker honom för att det är dags för att åka in: "Jag kan väl för fan inte flyga upp som en jävla tvål ur sängen"! (Kan väl tillägga att jag tyvärr ärvt min pappas dåliga morgonhumör!) ;)
-
Ja, den med Plupp var ocksa en hojdare!TriBelle skrev 2010-07-07 02:16:18 följande:Jag dööööör haha, skrattar så jag får andnöd.. måte nog logga ut snart HAHAHAHAHAHApaloma84 skrev 2010-06-04 22:46:33 följande:Ni som redan varit på förlossningen vet ju hur otroligt "hot" man ser ut :)
Ni andra kan ju bara ana.. ha ha..
Svullen till tusen, iklädd i en vit nattskjorta, håret i nån konstig knut man gjorde 7 timmar sen eller nått eländigt ruffs.. ha ha
Vi låg inne på förlossningsrummet och sambon började se lite blek ut.. Så jag tänkte "Nä, fan.. han måste ut härifrån!". Så jag bad honom att gå ut och ta lite luft, gå till kiosken, ringa någon, köpa en tidning.. what ever.. bara han kommer ut och får röra lite på sig.
Så vi gick tillsammans ut i korridoren för att jag skulle passa på att kila på toaletten som jag blivit ombedd av bm att göra. Sagt och gjort, sambon stack och jag vankade av och an.. sakta... sakta mot toaletten.. stoppades hela tiden av värkarna som kom så att jag var tvungen att ta en paus.. Så denna process tog ett litet tag om jag säger så :)
Jag lyckades gå på toa, och bar mig ut på min färd mot rummet vi hade fått.
När jag går där, så ser jag så passande att sambon öppnar dörren in mot korridoren från trapphuset. Toppen, tänkte jag.. Nu kan vi gå tillsammans!
Så jag stannar och väntar in honom.. och får så passande en värk... Varpå han går FÖRBI mig!?
Jag står som ett frågetecken och tänker bara "Va fan, skämtar han??" och jag ropar hans namn... Han vänder sig om och ser ut som att han sett ett spöke och utbrister "VA VAR DET DU???? JAG TÄNKTE.. FAN VA HON SER UT!!" samtidigt som ljudliga skratt hörs i korridåren då barnmorskorna såg hela scenen :D
Jag hade lätt velat va med på era förlossningar. sikken grej ;D hahahahaHade jag varit din man hade jag fan akt hem och inte vagat visa mig dar igen. Och my God vad pinsamt for dig "dagen efter".namera skrev 2010-07-07 01:52:27 följande:Har 18 dagar kvar till BF så i väntan på eventuella egna anekdoter tar vi den om min kompis som födde barn den 6:e septemer. Lustgasen gjorde henne ganska plingplong.
Hon: "Alltså, hehe, det är ju den 6/9 idag. Som 69, och det är ju en apskön sexställning. Vad passande, jag tror vi gjorde 69:an under förspelet när bebisen blev till. Eller hur, [makens namn]? Jodå, och du gillar den preeeeeciiiiiiis lika mycket som jag!"
Mannen påstår att han ville sjunka ned genom golvet och att personalen skrattade så de grät. Nu väntar de nummer 2 och han har lovat att sätta en munkavle på henne denna gång.
-
LinaSthlm83 skrev 2010-07-17 22:38:01 följande:Kom på en till sak. När sonen kommit ut så la de honom på mitt bröst som brukligt, sydde mig och grejade och sen lämnades jag och sambon ensamma. Fortfarande på förlossningsrummet, jag fortfarande med fötterna i de där grejerna som håller upp benen.
Efter ett tag sover sonen och sambon passar på att gå ut och röka och ringa. Då tyckte sonen att det var dags att skita, så det gjorde han, över hela mig. Till saken hör att jag inte nådde klockan att ringa på sköterskorna. Och eftersom sambon pratade i mobilen nådde jag ju inte honom heller. Och inte kom jag upp ur sängen heller. Så vi fick ligga där i säkert 20 minuter helt nerbajsade. Mysigt värre!
Sköterskan hade rätt kul åt mig när hon kom sen för att hjälpa mig upp.Paminner om den paret som nastan blev besvikna for att forlossningen gick for snabbt. Dom hade ju packat ljus och grejer.Amy1983 skrev 2010-07-18 14:46:55 följande:Tjugo i sex kommer sambon in och för att korta ner det litegrann så kan jag meddela att dottern föddes åtta minuter över sex.
-
Nähä! Really..?stor grön drake skrev 2010-10-21 16:13:02 följande:det var dock i USAMammaHela skrev 2010-10-21 15:28:20 följande:Japp.. han hade lite tråkigt tror jag.. och ändå så gick det ju fort.. men det är kul att ha kvar faktist =)
-
tant Plasthandske:
Frågade inte BM dig först??? Aldrig i livet att någon hade fått se mitt underliv sådär. Jag pallar inte ens om han skulle stirra in i det i vanliga fall.
Respektlöst att inte kolla med dig först om det var ok. Tänk om blivande pappan sagt ja, och du varit helt borta. -
Tror inte att mannen faktiskt vill se heller... En kompis blev tillfragad om han vill se nu nar man kunde se huvudet, men nej.... Da hade han aldrig velat sig dit igen.
-
Vaa?? Du låg ner hoppas jag?Mollyland skrev 2011-03-30 19:26:47 följande:Jag typ hyperventilerade lustgasen så jag tuppade av.