Bebbelycka skrev 2011-06-08 22:36:16 följande:
Hoppades på att få dela med mig av något skojjigt att skratta åt här.. Vår lilla flicka är 3 veckor idag och kom i raketfart.
Första förlossningen gick fort och jag räknade med att denna skulle gå fort också, men kanske inte så fort!
Mina 2 tidigare förlossningar har startat med vattenavgång, och så även denna.
kl.01.20 gick vattnet, denna gång inte i en störtflod utan mer sipprade, så jag slapp förstöra sängen och blöta ner halva huset och en massa kläder denna gång :)
Min man hjälpte mig på med TENSen som jag övat med i några veckor.
01.40 ringde jag bb för rådgivning eftersom första förlossningen gick fort, de tyckte att jag fick känna efter själv när jag ville åka men inte vänta för länge eftersom vi har 45 minuters färd till bb.
01.48 kommer första värken, min man går in på
varktimer.se, värkarna kommer med en minuts mellanrum direkt och går från svaga diffusa till kraftiga på ganska kort tid. Min man försöker få tag på svärmor som ska vara barnvakt men inget svar...
Jag drar på TENSen på nästan högsta styrka ganska fort, shit vad ont värkarna gör!
Ringer och ringer utan någon lycka och försöker fösa ut mig i bilen med all packning, jag vägrar -JAG ÄR HUNGRIG! Det är väl inte så bråttom heller?! Jag ville äta min special K i lugn och ro, och kamma mig, packa det sista. Min man börjar få lite panik när jag sitter som ferdinand under korkeken och äter flingor med täta onda värkar, och barnvakten inte går att nås...
Tillslut får han tag i barnvakten och lyckas få ut mig i bilen, där och då tackade jag gudarna för den som uppfann TENSen, jag hade nog dött utan den!!
När vi var 10 minuter ifrån bb känner jag hur det trycker på rejält men vågar inget säga till min man, var rädd att han isf skulle köra av vägen!
Väl framme fick min man hämta rullstol till mig, Värkarna var fortf starka och täta. Personalen blev förvånade när jag kom in i rullstol, var ju inte så länge sen jag ringde in utan några värkar alls.
Vi blir visade till ett rum och de ber mig lämna ett urinprov. Det visar sig vara omöjligt! Jag tycker det trycker på hemskt mycket och känner efter med handen... Ett huvud!! Oj oj oj tänker jag och kryper ut till sängen. Personalen tar god tid på sig och ska lyssna på bebis hjärta osv, de förstår inte att det är nära.
Mellan värkarna kvider jag fram; Ska ni inte kolla snart??
Vad? Om du öppnat dig något?
Jaaaaa!!!
De kikar efter och utbristrer; Oj! Här är det fullvidgat, bara att krysta när du känner för det.
Mellan värkarna beordrar jag min smått förvirrade man att dra av mig mina kläder och ta ett foto på mig i sängen innan jag ska till att föda.. Sagt och gjort, sen börjar jag krysta. Efter 2 krystvärkar föds vår lilla flicka :) kl.03.29, efter en drygt 2 timmar "lång" förlossning.
En helt fantastisk upplevelse detta!!!
Wow! Detta kan jag göra om igen, om det inte vore för att vi inte ska ha fler barn nu =)
Haha lite såhär förväntar jag mig att min nästa förlossningen blir, min första började med vattenavgång och 4½ timma senare var hon ute.