Inlägg från: Här och nu |Visa alla inlägg
  • Här och nu

Roliga förlossningshistorier?

När jag spytt som en gris 3 ggr under förlossningen, sa bm försiktigt att om jag behövde spy igen kunde jag kanske luta mig åt sidan. Jag var hög på lusgas o muttrade: Nej, för det är inte jag som städar här!

• Här och nu
    SladdispåG skrev 2010-07-06 19:21:59 följande:
    Mellan krystvärkarna fick jag tag i kragen  på en BM och lyfte nästan upp henne, hon såg allvarligt rädd ut... och kommenderade henne : Nu tar du och trycker in det där huvudet och klipper mig med saxen, för jag tänker inte trycka ut den!

En bekant till mig skulle bli pappa och hade videokameran med på förlossningen.
    Det skulle absolut filmas därnere när huvudet kom ut men pappan tyckte det var så läskigt så han svimmade!
    Barnmorskorna hjälpte honom kvickna till och så kom nästa krystvärk.
    Pappan kastar sig upp för att filma... slår huvudet i förlossningslampan och tuppar av igen...
    Den här gången skrattar barnmorskorna ihjäl sig och glömmer nästan bort den blivande  mamman!
    Det var många år sedan och jag skulle gärna vilja se filmen men nix tyvärr... Skrattande
    Tycker den stackars pappan ska slippa filma nästa gång.
  • Här och nu

Har kanske redan skrivit: Jag spydde under förlossningen o bm sa att jag kunde luta mig åt sidan, ifall jag behövde spy igen. Skiter väl jag i, sa jag hög av lustgasen. Det är inte jag som städar här. Har haft städjobb själv.

• Här och nu
    Lenk skrev 2010-07-11 18:10:19 följande:
    Det glömde jag skriva i min förlossningsbekännelse...men min underbara man sa ju nåt till mig på BB som jag aldrig kommer att glömma. Jag hade havandeskapsförgiftning och förlossningsdepression och de sista två veckorna grät jag konstant vilket ju resulterade i att jag svullnade upp rejält under ögonen.
    Plus all vätska som samlats i ansiktet.
    När jag låg och hade pinvärkar, var svettig och svullen och grät så såg han en gång ömt på mig, strök mig över håret och sa: "Älskling, jag tycker att du är världens vackraste, men just nu ser du faktiskt ut som ett träsktroll"
    Han var ju ärlig iaf.
  • Här och nu
    erinny skrev 2010-07-11 15:07:10 följande:
    Min syster trodde att hon hade onda förvärkar och hade bokat en tid för undersökning. Då var hon i v 32 el 33 minns inte precis.

Hon tänkte att hon skulle vara hemma senast två timmar senare så hon tog upp köttfärs och pysslade med tvätten.

Väl inne på kontrollen ser de att hon öppnat sig och att de onda förvärkarna var riktiga värkar.
    Min syster har inte en aning om vad som händer och försöker få tag på sambon. När hon får tag på honom så förstår hon fortfarande inte hur bråttom det är.

Hon kommer till förlossningen samtidigt som sambon och allt verkar gå bra.

Min syster får mer och mer ont och då säger bm att hon kan börja krysta.
    Då går det upp för henne att hon ska bli mamma riktigt snart.
    Krysta då säger bm
    JAG KAN INTE; JAG SKA HA SPAGETTI OCH KÖTTFÄRSSÅS IKVÄLL vrålar hon.

hon kom upp på neonatalen efter födslen och där visste alla att hon var tjejen med köttfärssåsen=)
    Min son föddes 11 dagar för tidigt. Slutade jobbet dagen innan. Det var Valborg o jag skulle på picknick med min kompis. När jag skulle förbereda picknicken gick vattnet. Jag ringde förlossningen o sa att jag vill kolla om vattnet gått, men jag ska ju på picknick. De sa att jag kunde vänta några timmar med att komma. Var på picknick o sen på koll. Födde dagen efter och snacket hade gått på personalrummet om picknick-mamman.
  • Här och nu

Gud, tårarna rinner o laptopen hoppar i knät!

• Här och nu

Var så inne i mina värkar, att jag bara tjatade: Det kommer hela tiden, det kommer hela tiden... Till sist frågade sambon vad det är som kommer. Vatten? Nej, värkar, sa jag. Åh, fan, då får jag nog gå in o duscha, fick han ur sig. Vi hann va 50 min på förlossningen innan lillen kom.

• Här och nu

Denna sidan kan faktiskt värt att pröva istället för antidepressiv medicin! Nån skrev ju om en isländsk läkare. Jag hade en sån när jag skulle ta bort mitt myom på livmodern, som jag burit genom 2 graviditeter o som orsakat mycket lidande. Jag frågade läkaren som pratade svenska med kraftig engelsk brytning trots isländskt namn, om jag behövde ta lavemang inför operationen? - Vad är lavemang för nåt? sa han bortkommet. - Det man tömmer tarmen med, försökte jag. - Tömmer från vad? frågade han o jag sa att det visar sig nog imorgon, om jag ska ta lavemang eller ej.

• Här och nu
    tiana skrev 2010-11-03 01:45:52 följande:
    HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
    alltså det här är det roligaste jag hört!!! var tvungen att ringa min kille nu mitt i natten och berätta, men jag skrattade så mycket så jag fick läsa upp det två gånger!

vore typiskt mig hela grejen. kanske inte det där med "rulla tunna" dock hehe Flört
    Är du säker på att du inte andades med vaniljglassen? Varför var jag inte så rolig då jag själv födde, förutom att jag muttrade: Det är inte jag som städar här, när jag blev ombedd att spy åt sidan o inte rakt över sängen. Fast min andra födsel gick så fort att de knappt han kolla journalen. Hörde att de tisslade om vilken vecka jag var i, medan jag grep lustgasen. Jag muttrade surt: Vecka 39. Jag hör minsann vad ni säger, fast jag är full!
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?