Roliga förlossningshistorier?
När jag spytt som en gris 3 ggr under förlossningen, sa bm försiktigt att om jag behövde spy igen kunde jag kanske luta mig åt sidan. Jag var hög på lusgas o muttrade: Nej, för det är inte jag som städar här!
När jag spytt som en gris 3 ggr under förlossningen, sa bm försiktigt att om jag behövde spy igen kunde jag kanske luta mig åt sidan. Jag var hög på lusgas o muttrade: Nej, för det är inte jag som städar här!
Har kanske redan skrivit: Jag spydde under förlossningen o bm sa att jag kunde luta mig åt sidan, ifall jag behövde spy igen. Skiter väl jag i, sa jag hög av lustgasen. Det är inte jag som städar här. Har haft städjobb själv.
Gud, tårarna rinner o laptopen hoppar i knät!
Var så inne i mina värkar, att jag bara tjatade: Det kommer hela tiden, det kommer hela tiden... Till sist frågade sambon vad det är som kommer. Vatten? Nej, värkar, sa jag. Åh, fan, då får jag nog gå in o duscha, fick han ur sig. Vi hann va 50 min på förlossningen innan lillen kom.
Denna sidan kan faktiskt värt att pröva istället för antidepressiv medicin! Nån skrev ju om en isländsk läkare. Jag hade en sån när jag skulle ta bort mitt myom på livmodern, som jag burit genom 2 graviditeter o som orsakat mycket lidande. Jag frågade läkaren som pratade svenska med kraftig engelsk brytning trots isländskt namn, om jag behövde ta lavemang inför operationen? - Vad är lavemang för nåt? sa han bortkommet. - Det man tömmer tarmen med, försökte jag. - Tömmer från vad? frågade han o jag sa att det visar sig nog imorgon, om jag ska ta lavemang eller ej.