-
Oj ja!! Jag skrattade så tårarna spröt...o fick ont i magen...kunde inte läsa upp den för maken heller för att jag garvade så hysteriskt!paloma84 skrev 2010-07-17 22:01:29 följande:Denna var ju underbar!www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943-2.html
-
Kanske kan roa någon med denna?!
När det drog igång för oss med första barnet...
Jag sprang på toa hela natten för att jag behövde göra nr 2, men det kom ju aldrig nåt (inte så förvånande heller då jag haft trög mage hela graviditeten)... till slut på morgonen vid 6-tiden så var det lite blod på toapappret o då förstod jag att det nog skulle sätta igång med annat... (trodde dock fortfarande att jag var bajsnödig - kopplade inte ihop det med vad som skulle komma!). Väckte i alla fall maken o sa till honom att han nog skulle hoppa över jobbet o vid 6.30-7-tiden ringde jag till förlossningen o fick då till svar att återkomma då det var ca 3 min mellan värkarna. Svärmor ringdes in för att ta hand om vovven o vi skulle äta frukost för det visste vi ju att det var en lång resa kvar... Det tog inte lång tid förrän värkarna kom med bara ett par minuters mellanrum så när svärmor dök upp vid 8-tiden skulle maken bara äta lite frukost....o jag tyckte det tog sån tid (stod på knä lutad över sängen o fross-skakade genom värkarna o svärmor masserade svanken) så till slut frågade jag vad han höll på med - då höll han på att skala ägg (som han först kokat!). "VAD F-N ÄR DU INTE RIKTIGT KLOK - SKALA ÄGG..." en muntlig avhyvling av mig som hette duga (minns inte idag exakt vad jag sa, men det innehöll nog rätt många fula ord!) + en mindre av sin mor. Han fick strunta i sin frukost som han nog tänkt inta i lugn o ro.... När vi kom ned till förlossningen var jag öppen 9 cm, men sen dröjde det ändå fram till strax efter 12 innan vår dotter föddes detta pga att hon kom med vidöppen hjässbjudning (vilket jag förstått i efterhand ofta ger ett längre förlossningsarbete). Minns oxå att jag påtalade flera gånger att jag var skiiitnödig, såg fram emot att få bajsa när det var klart...men det dröjde ett par dagar efter förlossningen innan det kom nåt den vägen!
Så nu när vi väntar nummer två o dessutom bor lite längre resa från bb så blir det till att åka in snabbt - vilket de sa då oxå att nästa gång får ni kanske fundera på o tälta utanför! För kommer den lille rättvänd den här gången så kan det nog gå undan!