Inlägg från: LinaSthlm83 |Visa alla inlägg
  • LinaSthlm83

Roliga förlossningshistorier?

Jag hade två kompisar under in förlossning, spypåsen och kontrollen till TENS-apparaten. De var det enda jag försökta hålla reda på under förlossningen. Jag bokstavligt kallade dem för mina kompisar och har en del vaga minnen av minnen av småfnissande personal. Måste sett galet ut när jag och min jättemage famlade efter mina "kompisar" :)

• LinaSthlm83

Kom på en till sak. När sonen kommit ut så la de honom på mitt bröst som brukligt, sydde mig och grejade och sen lämnades jag och sambon ensamma. Fortfarande på förlossningsrummet, jag fortfarande med fötterna i de där grejerna som håller upp benen.
    Efter ett tag sover sonen och sambon passar på att gå ut och röka och ringa. Då tyckte sonen att det var dags att skita, så det gjorde han, över hela mig. Till saken hör att jag inte nådde klockan att ringa på sköterskorna. Och eftersom sambon pratade i mobilen nådde jag ju inte honom heller. Och inte kom jag upp ur sängen heller. Så vi fick ligga där i säkert 20 minuter helt nerbajsade. Mysigt värre!
    Sköterskan hade rätt kul åt mig när hon kom sen för att hjälpa mig upp.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?