• NickiLi

Roliga förlossningshistorier?

OOJaOO skrev 2010-07-06 22:55:02 följande:
    På kvällen 16 dagar efter bf börjar värkarna komma så smått, så jag säger åt min sambo att han nog borde gå och lägga sig för i natt ska vi nog åka in. Inte mer med det, han går och lägger sig i sängen och jag sätter mig framför tvn. Klockan 01.30 ringer jag förlossningen och de tycker att vi ska komma in. Då väcker jag sambon och säger att det är dags att åka nu. Han kliver upp ur sängen och vad tror ni han gör? Klär på sig för att åka? Nej! Han ställer sig i köket och diskar! - Vad gör du?! - Jag tänkte diska lite så det är fint när vi kommer hem. - Men vi ska ju åka nu!
    HAhahaha!!! Måste bara säga att det där är precis min sambo!!! Kan nästan garantera att han kommer säga precis samma sak!!! Hahahaha Det sa han även själv när jag läste upp det för han. =)
  • NickiLi

Verkligen underbar tråd!! Har sj BF om en månad så detta är precis vad jag behöver. =)

• NickiLi
    Kraxa skrev 2010-07-21 15:58:18 följande:
    Ang detta med att diska innan. Jag vaknade kl ett på natten av täta värkar och det va bara att gå upp, ringa in och leta rätt på väskan. Sambon lullar runt i lägenheten och säger "säg till när vi ska åka in så jag hinner fixa håret". Jodå, så att...
    Hahaha klockrent... Pratade med J om just diska grejen och han svarade att han troligen skulle damsuga och köra en maskin tvätt med om jag inte sa till honom på skarpen när det väl blir dags. Hihi
  • NickiLi

Så i onsdags var det dags. värkarna kom kl 10 som på beställning. 
    Helt ok förvärkar som kom regelbundet och gjorde lite ondare hela tiden. Säger till J att det kan vara dags idag. får då till svar: Idag??  Men jag har just stängt av vattnet för att fixa tvättstugan(!)

Ok men snabba på då säger jag så får vi se. Detta tar nog ett tag om vi kollar till förra gången. (24 timmar med första dottern)

Känner vid 11 att det börjar hända grejer. Värkarna känns mer och mer och kommer oftare. (ca 10 min mellan)
    Ringer till vår bästa vän som ska passa stora tjejen. Mannen stressar runt i tvättstugan för att hinna bli klar. 

Kompisen kommer hit allt går bra. vid halv 1 tiden ändrar värkarna karaktär och bli intensivare och ondare måste andas igenom. Ringer fl och säger att det börjar bli dags att komma in. (ca 7 min mellan värkarna)
    Säger till mannen att vi är välkomna in till fl. 
    J svarar: NU??? Men jag är inte klar än. Kan du inte knipa?? 
    Mitt svar om du någonsin vill ha sex igen så snabbar du dig utav bara h*****'!!

5 minuter senare är han klar. 
    In mot fl. Väl inne så känns det bra. Har onda värkar men går att hantera. 13;47 blev vi inskrivna. 
    Vid kontrollen så säger J om ni skickar hem oss så hinner jag nog bli klar med tvättstugan. 

Bm kollar på J och ler.  Du ska se att ni kommer få stanna här. Din fru har gjort ett jättebra jobb öppen 8-9 cm
    Oj säger J det va bra. Men då hinner jag inte fixa tvättstugan idag. (Ser lite ledsen ut) 

kl 15:00 Kommer första krystvärken och vattnet går. Känner hur lilla S åker genom hela förlossningskanalen och det känns som om hon fasen ska flyga ut!
    Skriker till J att nu kommer hon!!! 

J flyger till dörren slår upp den och skriker i korridoren nu gick vattnet och ungen kommer nu!!! Hahah han var likblek. 
    Bm kommer in och utdrivningen börjar. Efter en riktigt jävla jobbig krystvärk tittar J på mig med Kärlek i ögonen och säger: Oh älskling va du är duktig, Om du är snäll nu så kan du få sex ikväll (!) 

Bm garvade läppen av sig och hade inte J backat hade han fått en sån känga av lustgasmasken i ansiktet att han inte haft några framtänder kvar. Haha men jag garvade jag med och på nästa krystvärk kom hon ut. 15:17

BM sa sedan så J... Tvättstugan... Tänkte du åka hem nu när allt är klart?

J tittar på mig och frågar. Får jag? 

Jag svarade inte ens på det. ;o)

Haha kanske inte roligaste historien men vi skrattade ganska gått. 

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?