Roliga förlossningshistorier?
Haha älskar era roliga (och allra helst de positiva) förlossningshistorier. Tack alla som berättar om hur bra era förlossningar gått :)
Haha älskar era roliga (och allra helst de positiva) förlossningshistorier. Tack alla som berättar om hur bra era förlossningar gått :)
Har BF om 8 dagar och den här tråden hjälper verkligen :)
Haha sjukt bra tråd. Lästa mycket i den under graviditeten - får slänga in ett inlägg :)
Levi kom till världen 3.46 den 15/11-10. (Han var beräknad till den 20e) Jag vaknar runt 10 på morgonen den 14e, vilket var farsdag, och ska till att gå på toa. Precis när jag tar tag i handtaget till toadörren säger det Splash! Som på film, allt vatten bara forsar ut. Jag kniper ihop knäna - som om det hjälper - och springer in och sätter mig på dass. Där rinner mer vatten och jag ropar på Per som ligger bakis i sängen. "Mitt vatten har gått!" Han hör mig efter ung. 3e ropet och jag hör att han springer in i garderoben och asar ut mopp och hink innan han ens kollar hur det är med mig. -"Det kom inte på laminatgolvet va!?" -"Nej då, vid ingången" -"ÅH! I fogarna?!" haha vi hade precis lagt nytt golv och det var hål i fogarna, det var viktigare än mig då. >.<
Det kom inga värkar förrens runt 13.00 och vid 16.00 skulle vi på gåsamiddag hemma hos mamma och pappa.- Då hade jag ont - men middagen skulle jag ha för jag hade sett fram emot detta länge! Jag satt där och åt/våndades/åt/våndades tills det inte gick längre runt 18 tiden. Min syster påpekade med jämna mellanrum hur lugn jag var och min systerson., 4år, kramade mig med jämna mellanrum och frågade varför jag hade så ont. Vi fick iaf åka in - men jag var tungen att gå på toa först. Ställer mig upp och där rann det ut en massa mer forstervatten - på mamma och pappas parkett i storarummet. Lyckades verkligen välja mina ställen att släppa vatten på :P Pappa säger att "ngn får nog hjälpa henne" men alla sitter kvar - tack för den. Kunde knappt röra mig med dom värkarna jag hade då, min syster var snäll nog att följa med mig in på dass och byta byxor mm.
Sen var det lagom roligt på BB såklart, öppnades snabbt men låg öppen länge innan Levi ville titta ner långt nog att jag fick krysta.
Dom frågade mig om jag var positivt inställd till att prova pilatesbollen. -"Jag är positivt inställd till Narkos! Snitta mig."
Per stod och käkade choklad, och det tyckte jag luktade fruktansvärt illa vid det laget så jag fick honom att sluta äta det, då frågade han om jag vill ha russin -" Jag vill inte ha ngr j-la russin!" Överlag vart jag snäll men när dom skulle ha mig till att äta när jag höll på att kräkas hela tiden blev jag litta arger.
Lustgasen var min bästa vän och jag höll den så hårt att jag fick blåmärke efter masken på näsa, kinder och haka :P Under en värk där jag inte hade masken nära så slängde jag ur mig "Hit med Smasken!" En blandning av "syrgasen" och "masken". >.<
Jag låg öppen med värkar och kräktes i 7h innan jag fick krysta men då kom han på bara 16min. Underbara älskade unge - han är värd besväret. Och jag hade inte klarat det utan min sambo som var ett jättebra stöd <3
Brukar fö. säga att Levi ville vänta till gåsamiddagen hade kommit ner så han också fick ta del av den :)