Inlägg från: LurvensFrö |Visa alla inlägg
  • LurvensFrö

Roliga förlossningshistorier?

Tindre skrev 2010-09-23 11:36:24 följande:
    Jag gillar ju den här tråden (den är värd att läsa hela vägen från början!) så för att fler ska få "upptäcka" den kommer en liten historia från min papps som jobbade som taxichaufför (natt);

Han fick ett samtal från växeln om en brådskande körning från ett villaområde och han åkte dit. Ut ur huset springer en relativt nyvaken karl som kastar in en väska i bagageluckan, hoppar in i framsätet och säger "Karolinska". Pappa, som har haft liknande brådskande körningar tidigare, antar att det är en läkare som blivit inkallad akut och trampar lite extra på gasen. Efter någon minut säger killen bredvid honom "Känns det ok älskling?" och vänder sig mot baksätet. Pappa tittar på honom som om han vore galen och får en bestört och förvirrad blick tillbaka. Efter några stapplande meningar senare (från den stackars blivande pappan som håller på att gå sönder av nervositet) vänds bilen tillbaka till huset där allt började. På trappan står en gravid kvinna och skrattar så hon håller på att kissa på sig. Hela resan in till Karolinska var en relativt munter upplevelse efter den lysande starten. Flört

Note to self - se till att kliva in i bilen före mannen.
    ah fy fan, hittade denna tråden nyss och jag skrattar så jag bölar av din berättelse! haha.
  • LurvensFrö
    SladdispåG skrev 2010-07-06 19:21:59 följande:
    Mellan krystvärkarna fick jag tag i kragen  på en BM och lyfte nästan upp henne, hon såg allvarligt rädd ut... och kommenderade henne : Nu tar du och trycker in det där huvudet och klipper mig med saxen, för jag tänker inte trycka ut den!

En bekant till mig skulle bli pappa och hade videokameran med på förlossningen.
    Det skulle absolut filmas därnere när huvudet kom ut men pappan tyckte det var så läskigt så han svimmade!
    Barnmorskorna hjälpte honom kvickna till och så kom nästa krystvärk.
    Pappan kastar sig upp för att filma... slår huvudet i förlossningslampan och tuppar av igen...
    Den här gången skrattar barnmorskorna ihjäl sig och glömmer nästan bort den blivande  mamman!
    Det var många år sedan och jag skulle gärna vilja se filmen men nix tyvärr... Skrattande
    hahahaha jag dör av denna läsning hahaha....
    OOJaOO skrev 2010-07-06 22:55:02 följande:
    På kvällen 16 dagar efter bf börjar värkarna komma så smått, så jag säger åt min sambo att han nog borde gå och lägga sig för i natt ska vi nog åka in. Inte mer med det, han går och lägger sig i sängen och jag sätter mig framför tvn. Klockan 01.30 ringer jag förlossningen och de tycker att vi ska komma in. Då väcker jag sambon och säger att det är dags att åka nu. Han kliver upp ur sängen och vad tror ni han gör? Klär på sig för att åka? Nej! Han ställer sig i köket och diskar! - Vad gör du?! - Jag tänkte diska lite så det är fint när vi kommer hem. - Men vi ska ju åka nu!
     hahaha älskar det!! hahaha fy fan vad roligt... ja då kan dem minsann.
    namera skrev 2010-07-07 01:52:27 följande:

Har 18 dagar kvar till BF så i väntan på eventuella egna anekdoter tar vi den om min kompis som födde barn den 6:e septemer. Lustgasen gjorde henne ganska plingplong.

Hon: "Alltså, hehe, det är ju den 6/9 idag. Som 69, och det är ju en apskön sexställning. Vad passande, jag tror vi gjorde 69:an under förspelet när bebisen blev till. Eller hur, [makens namn]? Jodå, och du gillar den preeeeeciiiiiiis lika mycket som jag!"

Mannen påstår att han ville sjunka ned genom golvet och att personalen skrattade så de grät. Nu väntar de nummer 2 och han har lovat att sätta en munkavle på henne denna gång. 

hahaha stackars karl. Sjukt vad ärlig man verkar bli. Spännande, ligger själv 8 dagar innan bf. =S

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?