• J K

Roliga förlossningshistorier?

Jag blev insrkiven p.g.a havandeskapsförgiftning en dag innan de satte igång mig. Och när värkarna började bli lite mer intensiva så var det dags för mat för oss inskrivna, men de antog att jag inte ville ha då jag helt klart var upptagen med annat. Fick ett ryck och insåg: Jag MÅSTE ha mat!

Jag blev helt vansinnig. Klart jag måste ha i mig mat, vem vet hur länge det dröjer till nästa gång!! De bara flinade och kom in med en bricka.

Min sambo masserade mig genom värkarna, jag stånkade på. Så fort värken var slut öppnade jag munnen som en hungrig fågelunge och sa: "MAT", haha. Så fick han stoppa in en sked i taget, hann inte med mer än en tugga mellan varje värk. Dessutom var det fruktansvärt vidrig mat med räkor i (jag AVSKYR räkor), men jag var fast besluten om att få i mig mat - annars skulle jag ju aldrig orka föda tänkte jag. Men jag rekommenderar INTE att äta under värkarbetet, det var inte särskilt lämpligt, hahaha...

Hela förlossningsberättelsen (lång och detaljerad): www.janejohansson.se/2010/09/min-langa-forlossningsberattelse-till.html

♥ Benjamin 27/8-10 ♥ www.janejohansson.se/
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?