Inlägg från: Amarillo |Visa alla inlägg
  • Amarillo

Roliga förlossningshistorier?

Mitt bidrag:

Igår för 15 år sedan klev vi in på BB, gör CTG och alla andra udnersökningar osv, BM ska följa oss till vårt rum och längre ned i korridoren står en BM med ett par, kommer ihåg att hon såg trött och att hon hade stor mage och mannen har händer "i varandra och vrider dem", de fångar min uppmärksamhet så jag blir stående en stund  och tittar och lyssnar, ser att hon BM lutar sig fram emot mannen och säger, Du vet hur du gjorde för att få in barnet, nu går ni in på det rummet och gör likadant för att få ut det.
    Jag som skulle gå igenom min första förlossning kände bara panik och sa JAG VILL HEM.

Liten epilog: Vi fick denna BM sedan och jag har aldrig känt mig så trygg. Vad som hände med paret är förhöjt i dunkel, men jag glömmer det aldrig.

Jag hoppas på en sådan BM nu på min tredje!

• Amarillo
    Victorius skrev 2010-10-03 13:55:03 följande:
    Det här ju två dagar innan tredje barnet kom. Vi skulle ha en färdknäpp och så fick jag för mig att detta skulle filmas, hehehe!
    När jag är ovanpå mannen så hör vi båda ett "plopp" och så kom det ut vatten. Jag sitter som förstelnad och mannen får panik!!!
    Han säger:- Av mig! Vattnet gick! Barnet kommer!
    Varav jag säger lite skrattande: -Hahaha, men det kan jag ju inte, du korkar ju igen nu och reser jag mig så kommer allt vatten forsa ut på sängen.
    Vi kommer till slut överrens om att förflytta oss utanför sängkanten och att jag då ska "kliva av" Vi gör detta och när jag gör det så kommer inget mer vatten. Mannen undrar med en äcklad blick om jag kissade på mig. Men det gjorde jag ju inte.
    Vi ringde in till förlossningen och de sa att vi skulle komma in.

Väl inne så kommer en doktor in för att undersöka mig om det är fosterhinnorna som gått. När jag ligger där så säger han att jag är 2,5 cm öppen och att fosterhinnorna är kvar. Då får jag panik och tänker att nu tror alla att jag kissat på mig så jag avbryter honom och säger; - Men alltså, man hörde ett "plopp" och ut kom vatten, alltså vi har filmat in det, för vi hade sex då och om du vill kan min man hämta filmen så får du se och höra själv!!!
    Jag insåg att jag sagt för mycket och jag nästan dör så pinsamt det blev.

Men läkaren skrattade bara och sa att han skulle säga att det verkade som om första hinnan gått (de finns två och mellan dessa kan där finnas 1-2dl vatten) och att han skulle göra en rejäl hinnsvepning på mig för att få igång förlossningen. Han varnar mig för att det kommer göra ont för han kommer ta i rejält och vad får jag ur mig då? Jo; - Ja, men det är lugnt, pilla på där nere du, pilla på bara.

Min man höll på att dö!!! Läkaren måste trott att jag var en totalt översexuell mamma som gillar både det ena och det andra

Två dagar senare som kom min son efter 50 minuters värkarbete!
    HELT UNDERBART !!!! Tack för ett ljuvligt skratt. Tårarna rinner på mig, tror att läkarna och bm är väääldigt luttrade nu för tiden FlörtTungan ute
  • Amarillo

Barn 1. En händelse som har etsats sig fast var när 17 år sedan när jag väntade mitt första barn, var ju bara 22 år då. Vattnet dick vid 1730 tiden och jag ringde bb och de sa ta det lugnt, så min råga var kan vi åka iväg med ett gäng kompisar och fika. Ja det gick hur bra som helst och så sa hon att kom ni hit efter så kollar vi, det är ju ändå på vägen hem till er. Sagt och gjort vi åkte och fika, mitt vatten rann men med tjocka bindor löste det sig också och jag fick våffla, grädde, sylt och en stro kopp thé (egentligen ett väldigt behagligt sätt att jobba med värkarna)

Iaf vi kom in till förlossningen ca 2130 på kvällen vi gör ctg och sedan får jag ta ett bad, men innan vi går in på rummet ser jag en bm stå med en man och kvinna ca 20 m längre fram i korridoren detta vara ca 2230 tiden. Bm som sysntes vara av den äldre och bestämda generationen, jag ser henne sträcka fram hela handen och peka på mannen och hör hennes säga " Detta är inget bra värkarbete... nu tar du med henne in på rummet och gör på samma sätt som ni gjorde för att få in barnet i magen för att få ut det."  Kan säga att då kände jag att nu åker jag hem, jag ska fasiken inte födda barn här. Hade dock turen att få henne som bm lite senare och hon var helst makalöst bra, önskar att det fanns fler av hennes kaliber !! Kunnig, duktig, bestämd och ett otroligt bra stöd.

Barn 2. Vattnet går ca 0400 på morgonen och vi är på bb ca 0630, denna dag var väldigt speciell då det var OS invigningen och det var första gången en kvinna skulle få tända elden. Tjurig som bara en gravid kvinna kan vara så skulle det inte födas barn innan hon tänt elden och jag i min enfald trodde det skulle ske ganska per omgående. Hade lite värkar och bm kollade et par gånger hur öppen jag var och sa två gånger att kom nu så går vi in och föder barn. Ånej det gör vi inte för de kommer att tända när som helst !! Kvinnan tände elden kl 1515-1530 eller nåt sådant. Jag reser mig från stolen som jag har suttit och skruvat mig på i många timmar får ett gåbord och säckar under en stor o rejäl värk. In på rummet och sedan är barnet ute i ett nafs.

Barn 3. Vattner går på en lunchresturang i stan där jag äter lunch med en kompis, hör bara knäppet och inser... faaan hinner inte ute härifrån och sedan bara ett stort plask under stolen (stolen var av ett slags plastnät så det rann igenom som tur var) Jaha, vad göra, ja lunch hade jag ätit klart iaf =). Klä in stolen med iga kassar, ringa mannen och säga, dax att packa ihop köra hem gå med hundarna så hämtar jag stor barnet på simhallen. Cool lugn mamma =). Vi är på förlossningen ca 1530 och då är jag öppen och vatten rinner, och den dumma bm säger - ta med din fru och gå lite på stan. Gå på stan tänkte jag itne fasiken ska jag gå på stan, jag ska föda barn. Men du kör ut oss på stan och sur och arg som ett bi är jag. Jag ska itne gå på stan, jag ska föda. Bm tyckte jag hade ltie för dåligt värkarbete för att stanna där. Så maken lulla runt en sur och grning hustru på stan, jag ringer hans bror och ber honom tala förstånd med maken att man inte vallar en gravid kvinna på stan. Vi åker iaf hem över natten och kommer åter dagen efter och då får jag äntlgien lust gas. Helt plöstlisgt hör jag att helikoptern snurrar utanför och ber maken kolla , men inte ser han någon, det är jag som hör den i min lustgas dimma.

Barn 4. är beräknat till årskifter och sedan blir det inga fler barn !!!   

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?