• pamilya

Roliga förlossningshistorier?

Jagsajudet skrev 2010-06-05 17:00:07 följande:
    När krystvärkarna kom igång kände jag mig bajsnödig och krävde att få gå på toaletten. Det var dock inget bajs som skulle ut utan bebisen som tryckte vilket jag vägrade förstå. Jag ställde helt enkelt till med ytterligare en scen över det jävla stället som inte kan hjälpa till med nåt!
    Det där känner jag igen! Jag kände att jag var jättebajsnödig men inte f*n fick jag gå på toa, allt jag fick höra var att det var bebisen som var påväg. Men sen kom det allt en liten bajskorv och då började jag skälla ut alla i rummet som inte hade tagit mig på allvar. Jag sa ju att jag behövde bajsa!

Mitt under förlossningen skrek jag att jag inte ville ha att barn längre utan att jag hellre ville ha hundvalp så vi kunde åka hem nu. Det tyckte dock varken sambon eller bm så jag fick allt ligga kvar. Sur och grinig över att de sa nej till en gravid kvinna som hellre ville ha hundvalp!

Sen hade jag skrikit att "Fittan brinner" och blev inte så glad när alla sktrattade åt mig.
  • pamilya

Kanske kan tillägga att vattnet gick vid ettiden på natten och sambon låg och sov. Jag gick upp och ringde mamma för att kolla om jag behövde bry mig om att vatnnet hade gått, hon sa bara åt mig att ringa förlossningen och kolla men eftersom jag inte hade några värkar så behövde vi inte bry oss. Nån timmar senare startar värkarna och jag försöker då väcka sambon. "Älskling, vattnet har gått" han vänder sig bara om och mumlar åt mig att lägga en handduk under och fortsätta sova.

Vid 3 tiden tyckte förlossningen att vi skulle åka in men jag ville bestämt ta ett bad först. Då hade vi även ringt in min lillebror för att han skulle ta hand om hunden. Så medan lillebror (15 år) sitter i soffan så tar jag ett bad och sambon sitter och bränner ut en skiva med låtar som jag betsämt skulle ha under förlossningen. Lillebror trodde att vi var tokiga eftersom vi var så lugna och inte verkade ha ett dugg bråttom.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?