Roliga förlossningshistorier?
Det här ju två dagar innan tredje barnet kom. Vi skulle ha en färdknäpp och så fick jag för mig att detta skulle filmas, hehehe!
När jag är ovanpå mannen så hör vi båda ett "plopp" och så kom det ut vatten. Jag sitter som förstelnad och mannen får panik!!!
Han säger:- Av mig! Vattnet gick! Barnet kommer!
Varav jag säger lite skrattande: -Hahaha, men det kan jag ju inte, du korkar ju igen nu och reser jag mig så kommer allt vatten forsa ut på sängen.
Vi kommer till slut överrens om att förflytta oss utanför sängkanten och att jag då ska "kliva av" Vi gör detta och när jag gör det så kommer inget mer vatten. Mannen undrar med en äcklad blick om jag kissade på mig. Men det gjorde jag ju inte.
Vi ringde in till förlossningen och de sa att vi skulle komma in.
Väl inne så kommer en doktor in för att undersöka mig om det är fosterhinnorna som gått. När jag ligger där så säger han att jag är 2,5 cm öppen och att fosterhinnorna är kvar. Då får jag panik och tänker att nu tror alla att jag kissat på mig så jag avbryter honom och säger; - Men alltså, man hörde ett "plopp" och ut kom vatten, alltså vi har filmat in det, för vi hade sex då och om du vill kan min man hämta filmen så får du se och höra själv!!!
Jag insåg att jag sagt för mycket och jag nästan dör så pinsamt det blev.
Men läkaren skrattade bara och sa att han skulle säga att det verkade som om första hinnan gått (de finns två och mellan dessa kan där finnas 1-2dl vatten) och att han skulle göra en rejäl hinnsvepning på mig för att få igång förlossningen. Han varnar mig för att det kommer göra ont för han kommer ta i rejält och vad får jag ur mig då? Jo; - Ja, men det är lugnt, pilla på där nere du, pilla på bara.
Min man höll på att dö!!! Läkaren måste trott att jag var en totalt översexuell mamma som gillar både det ena och det andra
Två dagar senare som kom min son efter 50 minuters värkarbete!