Roliga förlossningshistorier?
Haha, gud vilken underbar tråd!
Jag hade BF den 28/3, men dottern valde att komma 3 dagar sent och det hela gick rätt snabbt för en förstföderska, 6 timmar från första värken till att hon var ute Ber om ursäkt för att det är långt
Iaf, kör upp till fl och säger till sambon att han ska inom Statoil. Jag vill ha Cola & ett twix. Och han ska fan ha en Calzone tycker jag, detta kommer ta 3 dagar har jag fått för mig och det är mitt i natten. Så han kör in, ser hur han springer in på macken, och när han väl kommit in så ser jag hur biträdet börjar springa omkring också. Seriöst, de var som två hönor. Jag satt och fnittrade mellan värkarna som kom rätt tätt. Efter ett par minuter så kommer sambon utspringandes med en kasse i näven. Kör rally upp till fl och jag är mer som, "jaja inga problem. Det tar jättelång att föda barn "
Blir inskriven 03.40, 04.20 är jag öppen 5 cm, de tar ctg och de tjatar om att jag måste kissa. Vet inte hur många gånger jag försökte men det gick inte. 04.40 Ska jag bada och klär av mig när the motherfuckingvärkfromhell kommer och benen viker sig. Sambon fångar upp mig och står och berömmer mig och berättar hur mycket han älskar mig och hur stolt han är. Jag svarar att jag måste spy och börjar ulka som ett fyllo. Kräker lite och badar sen. Väl i badet slutar värkarna och jag tänker att det är typiskt min tur. Sen kommer krystvärkarna, sambon kläcker då ur sig att jag stönar som när vi har sex. säger till han att han är störd som tänker på att ligga när jag föder och att han ska ringa på klockhelvetet! Är då öppen 9 cm och de i princip släpar in mig i rummet eftersom krystvärkarna kommer direkt efter varandra. Väl uppe på sängen så tar de hål på hinnorna typ 10 över och jag vägrar krysta eftersom jag tänker "JAG KOMMER SPRICKA TILL RÖVHÅLET" Ligger och suger i mig lustgas som en tok, fast att det inte hjälper och vrålar som ett djur för varje värk (paniken över att bli spräckt).. Tar i på 2 krystvärkar och dottern flyger ut. Får upp henne på bröstet och tänker "Yes! Det blev en tjej" och nästa tanke är "fan, det är ingen Kayleigh, hon får heta Cassandra". Haha.
BM kollar min gummimus (mitt nya smeknamn på muffen) och konstaterar att jag inte sprack eller fick en enda bristning! Hallelulja! Är fan det coolaste jag varit med om, och jag tycker att det var inte så jobbigt. Bara tanken på att spricka, fan, jag var helt panikslagen över det.
Det värsta dagarna efter var att INGEN berättat för mig att bajsfunktionen slutar att fungera ett par dagar efter förlossningen och jag var megaskitnödig i 4 dagar innan jag kunde skita. Satt och krystade, med MUSEN varje gång. Jag var skitförbannad över detta!! Hahaha.