Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Roliga förlossningshistorier?

Hahahaha!!! Underbart!

• Lindreas

Haha, jag tittade igenom filmen från min förlossning häromdagen, och insåg att jag, under nästan hela värkarbetet, låg och drog one-liners för barnmorskan. Jag berättade poängen i ett skämt, sen kom en värk och jag hasplade ur mig "jag ska snart berätta det roliga, jag måste bara andas lite först!". Det här upprepades massor av gånger, och barnmorskan skrattade lika mycket som maken gjorde. Dessutom var skämten rejält dåliga, och oftast interna också, så ingen, utom jag, fattade vad som var så kul. Men jag gjorde mitt bästa för att förklara i alla fall.

Också bad jag hela tiden om ursäkt för att jag drällde fostervatten på golvet när de bad mig gå upp till toaletten för att kissa, och vid ett tillfälle så kröp jag tillbaka till sängen, medan jag torkade upp fläckarna på golvet. Att jag samtidigt skapade nya pölar bakom mig där jag kröp, det hade jag ingen uppfattning om, så maken gick bakom och torkade.

Under slutskedet, på förlossningspallen, blev jag kissnödig, vilket jag talade om för barnmorskorna. De höll fram ett bäcken och sa att jag kunde kissa i det. Efter en stund frågade jag: "har jag kissat nu?" men det hade jag tydligen inte... Maken tyckte jag betedde mig lite irrationellt, men vad fan, jag hade varken ork eller koll då.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?