little mommy skrev 2011-02-04 14:41:23 följande:
födde min andra dotter här den 2/2. kanske inte så roligt men uppmuntrande
fick oxå lustgas rus (hörde hackningar och upprepningar av hjärtljuden som vart extremt jobbigt hackande) men förstod att det var från lustgasen. så titta först i rummet att ingen bm stod i rummet (har ju läst tråden många som missat det
) sen sa jag det hackar!! och min sambo förstod direkt vad jag menade och drog bort ljudet. underbar som han var!
och han fixa med tekniken koppla in sin telefon till deras radiosändare och så spela han min favolåt under värkarna så jag skulle stå ut längre.
sen satt jag hela förlossningen och bad om ursäkt till honom för han var trött, för han vart sliten, jag frågade om och om igen om han pallar och frågade hur han mådde och hur han tog det hela? och han tyckte jag skulle foka på mig och inte på honom.
sen en gång under krystvärkarna hörde jag under lustgasen att dom sa "vi får ta bort lustgasen hon är för hög och lyssnar inte på oss". så jag tar bort lustgasen säger " förlåt, jag missförstår, peter sa en sak och ni en annan om hur jag skulle göra så jag vart förvirrad" dom stod och såg snopna ut allihopa. jag lyssnade och hörde och försökte verkligen hela vägen.
och en stor eloge till min sambo, har aldrig varit med om bättre stöd. han svettades med mig,andades med mig och fick mig att foka hela tiden och ta en värk i taget , han pusha och coacha, hjälpte. höll i, trösta, massera, han var totalt fantastisk. är så glad att jag hade med mig honom på förlossningen. det kändes verkligen när hon kom ut efter ca 12 timmars förlossning och lååång krystning. att VI födde inte bara jag. och han grät när hon kom ut. har aldrig sett han gråta förr
Det var en jobbig förlossning i sig men min sambo gjorde den fantastisk och mäktig
hehe låter precis som här.. hela tiden var jag på min sambo, om han var trött hungrig satt bekvämt. Föröskt få honom att ta min säng så kundej ag sitta i stolen en stund ;D