• Natalej

Roliga förlossningshistorier?

Åh, så underbar tråd! Har läst allt ifrån början :D Älskar ju  "jaha det fattade man ju, vad är oddsen, men det är klart huvet ska lossna på just vår unge. Får jag sova nu?" 

Själv var man väl inte med om något speciellt jätte roligt, min sambo och min pappa hade däremot ganska kul åt mig när jag stod vid "stödbordet" (kommer ej på vad det heter..). BM sa åt mig att jag skulle vicka på höfterna när värkarna kom, och oj, vad jag vickade! Jag fick till ett riktigt gung som både min pappa och sambo skrattade länge åt.
    När jag inte fick värkar så tuppade jag av. Jag var helt borta, somnade. Pappa försökte mata mig med lite vaniljglass för att jag skulle få lite energi, dock blev det att mata mig halvsovandes. Fick inte i mig mycket glass.
    Men mycket sömn, det fick jag :D 

• Natalej

När jag låg i värkar på BB så satt pappan(1) i väntrummet med min mamma(2) och pratade (jag var då tillsammans med en ny kille, sen en tid tillbaka, så han fick vara med inne i rummet och pappan satt i väntrummet).
    1: Hur luktar det inne på förlossningen? Jag har hört att det luktar som i ett slakthus?
    2: Nja, jo, min föredetta, som jag har barn med,  sa att han tyckte det luktade som när man slaktade ett rådjur ungefär..
    1: Men jag som är vegetarian :O 

• Natalej
    stor grön drake skrev 2011-02-01 21:55:22 följande:
    Jag struntade fullkomligt vad han såg där nere.
    han visste att bebisen skulle ut där, jag visste det, ville han titta var det upp till honom (tvivlar att han nådde dock, med en hand runt min nacke och den andra "fastsränd" mellan min hand och handtaget. Han kunde ju försvinna om jag släppte...
    Jag kände likadant.. Fast jag kände också att jag sket fullständigt i vem som såg hur allt såg ut! :P Jag var så trött på't och brydde mig endast om att få ut min lille klump, så vem som helst skulle fått se hur allt gick till om dom bara ville ;)
  • Natalej

Min sambo blev dock aldrig frågad, jag sa ej något och därav såg han heller inget. Tvivlar på att han ville se :P Haha, men JAG kände att jag inte brydde mig :)

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?