Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

Roliga förlossningshistorier?

Lakritsnapp skrev 2010-12-04 14:36:18 följande:
    Det var lite svårt att få ut bebis och läkare fick komma och pressa på utanpå magen. Min make blev tillsagd att ta ett grepp bakom min nacke och ett grepp i ena knävecket... och så pressa ihop samtidigt som jag krystade.
    Jätteduktig!
    Men när jag imellan krystvärkarna skulle slappna av och andas, luta mig tillbaka... så släppte inte den uppjagade mannen sitt fasta grepp, utan pressade för kung och fosterland, ända till nästa krystvärk kom.
    Och så fortsatte det tills bebis var ute.
    Jag fäktade med armarna och försökte få fram att han skulle släppa, om blickar kunde döda, men det gick inte fram helt enkelt... jag fick ju ingen luft. Men oj vad han kämpade, min tappre man Flört.

Vi har disskuterat det här inför kommande förlossning. Denna gång ska han vara vaken med mig, samt vara mer uppmärksam på vad jag säger/vill... inte få panik, haha!
    Hahahaha
    Reproductively challenged
  • Trinity78
    Jkpg 85 skrev 2010-12-06 17:08:03 följande:
    Flickan föds i alla fram till slut och då ber jag Daniel ta fram kameran, som han skulle ha packat ner i bb väskan. Det visar sig att han inte har packat något av det allra viktigaste som stod på listan, men däremot hade han packat ner en kamm...
    Hahaha Kamm - kamera, nästan samma sak!
  • Trinity78

Jag sög i mig lustgas för kung och fosterland (eller för kronprinsessa och fosterland, som den putslustige förlossningsläkaren försökte skämta. Helt fel tillfälle!) och när jag kom ur en lustgastripp, vände jag mig till min man och försökte berätta att jag äntligen förstod Hunter S Thompsons "Fear and loathing in Las Vegas" (riktig knarkarfilm med Johnny Depp), men jag sluddrade så mycket att han bara skakade på huvudet åt mig.

Jag har ingen aning om vad det var jag fick för uppenbarelse men just då kändes det kristallklart!

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?